۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹

دبیر کنگره فرهنگی عاشورایی در آیین ترکمن:

اختتامیه کنگره فرهنگ عاشورایی درآیین ترکمن پنج شنبه برگزار می شود

اختتامیه کنگره فرهنگ عاشورایی درآیین ترکمن پنج شنبه برگزار می شود

گرگان- دبیر کنگره فرهنگی عاشورایی در آیین ترکمن گفت: اختتامیه سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین ترکمن پنجشنبه (۲۴شهریور) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

محمد قرنجیک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آئین زبان و ادبیات ترکمن در ۲۴ شهریورماه امسال در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گرگان برگزار می‌شود.

دبیر سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آئین، زبان و ادبیات ترکمن گلستان افزود: این کنگره توسط موسسه فرهنگی دولت محمد آزادی و در قالب‌های مقاله، شعر، داستان، خاطره‌نویسی و بخش نقاشی در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوانان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محورهای فراخوان سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و ادبیات ترکمن، بررسی اشعار مختومقلی فراغی در وصف امام حسین (ع) و واقعه کربلا، بررسی مضامین ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم در اشعار مختومقلی فراغی است.

دبیر سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آئین، زبان و ادبیات ترکمن گلستان تصریح کرد: برای برگزیدگان هر بخش مقاله، شعر، داستان و خاطره مبلغ ۳۰، ۲۰، ۱۰ میلیون ریال و برای نفرات برتر بخش نقاشی هم ۱۵، ۱۰ و هفت میلیون ریال جایزه در نظر گرفته شده است.

قرنجیک گفت: اختتامیه سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین زبان و ادبیات ترکمن، عصر پنج شنبه ۲۴ شهریور امسال ساعت چهار تا ۶ عصر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 5588702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha