۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶

بعد از اسپانیا؛

دانمارک هم در خاک خود به سربازان اوکراینی آموزش می‌دهد

دانمارک هم در خاک خود به سربازان اوکراینی آموزش می‌دهد

براساس توافق صورت‌گرفته بین کپنهاگ و کی‌یف، دانمارک در خاک خود به سربازان اوکراینی آموزش نظامی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مورتن بودسکوف، وزیر دفاع دانمارک بدون اشاره به جزئیات، گفت که نیروهای اوکراینی در خاک دانمارک، آموزش نظامی دریافت خواهند کرد.

گزارشی در اوایل ماه آگوست حاکی از آن بود که دانمارک در راستای همکاری با پروژه آموزش نظامی نیروهای اوکراینی که قرار است در پاییز و با هدایت انگلیس انجام شود، ۱۳۰ مربی نظامی در اختیار آنها قرار خواهد داد.

پیش از این، اسپانیا اعلام کرده بود که پرسنل نیروهای مسلح این کشور خود را به منظور آموزش سربازان اوکراینی جهت استفاده از تانک‌های جنگی، سامانه‌های موشکی، بهداری و مین‌روبی مهیا کرده‌اند.

دانمارک پیش از این نسبت به اعطای کمک مالی و تسلیحاتی به اوکراین، متعهد شده بود و علاوه بر این، پس از الحاق شبه جزیره «کریمه» به روسیه، نیروهای اوکراینی را در خاک کی‌یف، آموزش داده بود.

بودسکوف دراین‌باره گفت: مادامی که آنها (اوکراین) نیازمند حمایت باشد، در کنار سایر متحدان، از آنها حمایت خواهیم کرد.

دانمارک ماه گذشته با هدف حصول اطمینان از ثبات روند ارسال تسلیحات و مهمات برای ارتش اوکراین، میزبان یک کنفرانس بین‌المللی بود و شرکت‌کنندگان در آن، بر سر ایجاد صندوقی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار برای کمک به کی‌یف به توافق رسیدند.

ارزش تسلیحات ارسالی دانمارک به اوکراین، تنها تا پایان ماه مه، ۲۷۰ میلیون دلار بود.

از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، کشورهای اروپایی از جمله دانمارک، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرده و به حمایت نامحدود خود از کی‌یف ادامه دادند.

کد خبر 5589631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha