۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰

رئیس جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

اجرای طرح جهش تولید دردیمزارهای گلستان/افزایش ۱۵ درصدی عملکردگندم

اجرای طرح جهش تولید دردیمزارهای گلستان/افزایش ۱۵ درصدی عملکردگندم

گرگان- رییس جهاد کشاورزی گلستان گفت: با بهره گیری از طرح جهش تولید در دیمزارها عملکرد گندم در گلستان ۱۵ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی ظهر چهارشنبه در گردهمایی طرح جهش تولید در دیمزارها و کشت محصولات پاییزه اظهار کرد: تولید گندم در کشور با وجود کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها ۵۴ درصد رشد داشته و کشاورزان موفق شدند ۷.۳ میلیون تن گندم تولید کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: در سال جاری با افزایش کشت قراردادی توسط جهاد کشاورزی شاهد رشد تولید در کالاهای اساسی مثل گندم و برنج بودیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر خودکفایی تصریح کرد: در طرح جهش تولید در دیمزارها در کشور و استان برنامه‌ریزی‌های ما بر اساس افزایش کیفی و کمی در تولید کالاهای ضروری مانند گندم، جلو و کلزا بر پایه استفاده بهینه و متعادل از کودهای شیمیایی است.

برزعلی اضافه کرد: امسال موفق شدیم بیش از ۴۵ هزار تن بذر گندم مورد نیاز کشاورزان را در استان جمع‌آوری ذخیره کنیم و امیدواریم امسال هم بتوانیم با تیمارکردن بذرها نقش مهمی در افزایش تولید داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: توجه به تاریخ کشت، اصول صحیح کشت، رعایت تناوب و عمق کاشت بذر، حاصلخیزی خاک از موارد مهم در کشت گندم است که با توجه هرچه بیشتر به آن تلاش داریم تولید گندم را در استان افزایش دهیم.

وی گفت: پایداری در تولید موضوع بسیار مهمی است که ما با توجه به روش‌های صحیح زراعی، به نژادی و کمک گرفتن از بخش هواشناسی به آن دست پیدا کنیم.

برزعلی بیان کرد: کشاورزی حفاظتی، بی خاک‌ورزی و مستقیم در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: طرح جهش تولید در دیمزارها در گلستان، سال نخست در هشت شهرستان، سال دوم در ۹ شهرستان و امسال در ۱۴ شهرستان با ۲۱۰ هزار هکتار در حال اجرا است.

وی گفت: از مزایایی طرح جهش تولید در دیمزارها، افزایش ۱۵ درصدی عملکرد گندم و افزایش ۱۴ درصدی عملکرد جو در استان است.

کد خبر 5589644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha