۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۱

مدیر کل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم:

شیوه نامه مدرسان حق التدریس و تمام وقت موسسات غیرانتفاعی تدوین شد

شیوه نامه مدرسان حق التدریس و تمام وقت موسسات غیرانتفاعی تدوین شد

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی از تدوین شیوه نامه مدرسان حق التدریس و اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوزدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌های غیر دولتی غیر انتفاعی صبح امروز با حضور وزیر علوم و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رؤسای این مؤسسات و دانشگاه‌ها در دانشگاه خاتم برگزار شد.

سید رسول عمادی مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی با بیان اینکه ما در بخش غیردولتی قوانین کافی برای حمایت از بخش خصوصی را داریم افزود: براساس آمار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی که سال ۹۹ اعلام شده است با ۳۳۰ هزار دانشجو سهم این دانشگاه ها ۱۱ درصد است که درسال ۱۴۰۲ به ۸ درصد کاهش یافته است که طی سه سال این آمار کم شده و جای نگرانی دارد.

وی افزود: باید این سهم افزایش می‌یافت. موانعی وجود داشت و ما مشکل ساختاری داریم. ما با ۱۶ مجموعه بیرون از اداره کل و ۱۵ مجموعه داخل کار داریم تا امورات دفتر را پیش ببریم. اگر همه اختیارات را به ما بدهید به خوبی پیش میبریم‌ ولی یک بخش نباشد مسولیت گم‌می شود.

وی ادامه داد: اگر متولی یک بخش باشد این بخش می تواند همه امور را پیگیری کرده و پاسخگو باشد. تعاملات عالی بوده ولی روند کند است.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی افزود: راهبردهای ۱۲گانه نوشته ایم یکی از آنها تغییر ساختار دفتر در سه مرحله است، پیشنهاد می دهیم، همچنین در وزارت علوم ‌معاونت هوش مصنوعی داشته باشیم.

وی افزود: دانشگاه خاتم بیش از ۳۰‌میلیارد تومان برای پروژه فناوری های نوین هزینه کرده است کدام دانشگاه دولتی آمادگی این مقدار هزینه را دارد، وزیر علوم خواستار اجرای حضور غیاب تمام الکترونیکی دانشجویان شدند که این پروژه را به دانشگاه شهاب دانش ارائه دادایم و آماده ارائه هستیم و بدون هزینه وزارت علوم این پروژه ها انجام شده است.

عمادی افزود: تمام آیین‌نامه هایی که گیرهای غیرانتفاعی ها را می توانند رفع کند تدوین کرده ایم. مشکلات درونی زیادی داریم. وقتی موسسه ای نمی تواند موسسه را اداره کند اطلاع می دهد که در این مورد سال گذشته چندین هزار پرونده در کشور جابه جا کردیم.

وی افزود: شیوه نامه مدرسان حق التدریس، شیوه نامه اعضای هیات علمی تمام وقت و شیوه نامه کارگروه حکمرانی، آماده شده است که در انتظار نظر واحد حقوقی است. برای کوتاهی فرایند تمام بخش ها غیر از جذب که مدت زیادی طول می کشد، برنامه داریم.

عمادی افزود: سال گذشته افتتاح آموزش آزاد را داشتیم، از شروع ثبت نام تا صدور گواهی الکترونیکی شده است سامانه سپاری شده است، سامانه سپاری بخش غیردولتی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6106582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha