۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۲۷

در مراسم دریافت استوارنامه؛

رئیس جمهور هند بر حمایت از سوریه تأکید کرد

رئیس جمهور هند بر حمایت از سوریه تأکید کرد

رئیس جمهور هند در مراسم دریافت استوارنامه سفیر سوریه، بر حمایت دهلی نو از دمشق تأکید و برای مردم سوریه آرزوی پیشرفت و توسعه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، «دروپادی مورمو» رئیس جمهور هند، ضمن تأکید مجدد بر حمایت کشورش از مردم سوریه ابراز امیدواری کرد که سوریه به سلامت از بحران عبور کند و مردم این کشور از پیشرفت و شکوفایی بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش، مورمو طی مراسمی رسمی که امروز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری در دهلی نو برگزار شد، استوارنامه «بسام الخطیب» سفیر فوق العاده و تام الاختیار سوریه در هند را تحویل گرفت و در سخنانی تأکید کرد که کشورش همیشه چه قبل و بعد از بحران و چه در دوران همه گیری کرونا در کنار سوریه و مردم این کشور ایستاده است.

رئیس جمهور هند همچنین به ارائه کمک‌ها به سوریه از طریق برنامه‌های مختلف برای توانمند سازی و توسعه این کشور از جمله ایجاد مرکز عالی فناوری اطلاعات سوریه - هند در دمشق اشاره و از حمایت‌های دمشق از کشورش در سازمان ملل و سایر نهادها و مجامع بین المللی قدردانی کرد.

بسام الخطیب نیز در این مراسم ضمن ابلاغ سلام بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به همتای هندی، بر عمق روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور دوست و تمایل رئیس جمهور سوریه برای تقویت این روابط و پیشبرد آن که مطابق با خواسته‌های دو ملت و کشور باشد، تأکید کرد. رئیس جمهور هند هم از سفیر سوریه خواست که سلام او را به رئیس جمهور بشار اسد ابلاغ کند و برای مردم سوریه پیشرفت و سعادت آرزو کرد.

کد خبر 5590197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha