۲۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۵۲

در دیدار با «نارندرا مودی» در حاشیه نشست سران شانگهای؛

پوتین: برای پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین هرکاری می‌کنیم

پوتین: برای پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین هرکاری می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه امروز در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان در دیدار با نخست وزیر هند گفت: برای پایان دادن سریعتر به درگیری‌ها در اوکراین هرکاری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز جمعه و در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر سمرقند واقع در ازبکستان در دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در سخنانی گفت: مسکو آماده است تا به جنگ اوکراین پایان دهد.

رئیس جمهور روسیه در این باره گفت: هر کاری برای پایان دادن سریعتر به درگیری ها در اوکراین انجام خواهیم داد؛ اما کی یف از مذاکره امتناع و روش نظامی را انتخاب کرده است.

پوتین در ادامه به «نارندرا مودی» پیشنهاد داد تا سفر بدون روادید میان شهروندان روسیه و هند تسریع شود.

نخست وزیر هند نیز در این دیدار به پوتین گفت که روابط میان دو کشور در راستای منافع همه جهان بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

در همین ارتباط، «پورنیما آناند» رئیس مجمع بین‌ المللی بریکس پیشتر در جمع خبرنگاران اعلام کرد: پس از اجرای طرح پرداخت تبادلات تجاری با روپیه و روبل، هیچ نیازی نیست که هند و روسیه از دلار استفاده کنند. درهای کشورهای عضو بریکس به روی روسیه باز است و این فرصت و امکان را در اختیار مسکو قرار می‌دهند که بر پیامدهای تحریم غلبه کند. هنگامی که عملیات نظامی روسیه در اوکراین آغاز شد، طبیعتاً فشارها بر هند افزایش یافت تا واردات نفت روسیه را متوقف کند، اما وزیر امور خارجه هند این نوع فشارها را رد کرد.

کد خبر 5591384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha