۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اراک خبر داد؛

آغاز مرمت سرای گلشن بازار تاریخی اراک از هفته آینده

آغاز مرمت سرای گلشن بازار تاریخی اراک از هفته آینده

اراک - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک گفت:عملیات مرمت سرای گلشن بازار تاریخی اراک با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال از هفته آینده آغاز می‌شود.

محمدعلی آقازیارتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در جلسه رسیدگی به مشکلات بازار تاریخی اراک که با حضور فرماندار اراک، شهردار بافت تاریخی، مدیر کل و معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، رئیس اتاق اصناف و نمایندگانی از دفتر فنی و معاونت عمرانی استانداری تشکیل شد؛ جزئیات طرح مرمت سرای گلشن بازار تاریخی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: رقم اعتبار اختصاص یافته به عملیات مرمتی سرای گلشن بازار تاریخی اراک حدود ۴ و نیم میلیارد تومان پیش بینی شده و تأمین اعتبار این طرح به عهده شهرداری بافت تاریخی قرار دارد و اجرای آن با نظارت و کارشناسی میراث‌فرهنگی از هفته آینده آغاز خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک تصریح کرد: بر اساس مصوبه این جلسه تا ۴۸ ساعت آینده نواقص طرح برطرف و برای اجرا به شهرداری بافت تاریخی تحویل داده خواهد شود و در اختیار بازرسی نیز قرار می‌گیرد.

آقا زیارتی با بیان اینکه مجموعه تاریخی بازار اراک در طول زمان دچار آسیب‌هایی شده است، گفت: سال گذشته موضوع احیا و مرمت این مجموعه در دستور کار قرار گرفت و بخشی از سراهای دارای اولویت مشمول مرمت شد و این رویه در سال جاری هم ادامه دارد.

وی افزود: بازار تاریخی اراک، یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک به شمار می‌رود که پس از گذشت ۲۰۰ سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک محسوب می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک تصریح کرد: مجموعه تاریخی بازار اراک در دوره فتحعلی شاه قاجار در مرکز بافت شهری سلطان آباد احداث شده و یکی از زیباترین بازارهای ایران محسوب می‌شود. این مجموعه تاریخی دارای ۲۰ سرا و تیمچه است که هر یک از سراها و تیمچه‌ها دارای طراحی و نقشه‌ای متفاوت و خاص است.

کد خبر 5592999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha