۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳

توسط انتشارات مؤسسه ایران؛

«عملیات پنجه عقاب» به بازار نشر رسید

«عملیات پنجه عقاب» به بازار نشر رسید

ترجمه کتاب «عملیات پنجه عقاب» نوشته جاستین دابلیو. ویلیامسون توسط انتشارات موسسه مطبوعاتی ایران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ترجمه کتاب «عملیات پنجه عقاب» نوشته جاستین دابلیو. ویلیامسون به‌تازگی توسط انتشارات موسسه مطبوعاتی ایران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب با ترجمه محمد معماریان روایتی از عملیات ناکام نیروهای دلتای آمریکا برای نجات گروگان‌های آمریکایی بعد از تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان ایرانی است.

این برای اولین‌بار است که روایتی آمریکایی از عملیات پنجه عقاب و اتفاقات صحرای طبس انتشار می‌یابد. مؤلف علاوه بر استفاده از اسناد این عملیات که در سال ۱۹۹۲ از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده است، در مصاحبه با برخی از نیروهای حاضر در این عملیات، به بیان جزئیات واقعه از زبان خود آمریکایی‌ها پرداخته که از این منظر، کتاب دارای اهمیت فراوانی است. مطالعه این کتاب در روشن شدن زوایای این عملیات پیچیده و علت شکست آن، منبع باارزشی برای پژوهشگران و علاقه‌مندان خواهد بود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«در عمق خاک ایران، بالگردهای RH-۵۳D که برای یورش به سفارت‌خانه لازم بودند، پس از عبور یک هبوب بدون آنکه آسیب ببینند، ناگهان با هبوب بزرگ‌تر و شدیدتری مواجه می‌شوند که حداقل ۱۶۰ کیلومتر ادامه دارد. آن‌ها کمتر از ۳۲۰ کیلومتر با صحرای شماره یک و میعادگاه با هواپیماهای C-130 فاصله دارند که حامل سوخت بالگردها و نفرات تیم نجات است، اما منظره پیش روی آنها هولناک است. کمی بعد، آرایش دقیق پیش‌روی آنها به هم می‌ریزد و خدمه‌ای که سعی می‌کنند با چنگ و دندان از دل طوفان بگذرند، بدجور جا می‌خورند. حتی یک بالگرد، بلوبرد ۵، دست برمی‌دارد و برمی‌گردد.»

این‌کتاب با ۱۶۸ صفحه و قیمت ۸۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5593341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدحسین IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      رفت تو لیست کتاب‌هایی که باید بخونم. 👌