۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۵۰

سرعت ساخت مسکن در چهارمحال و بختیاری پایین است

سرعت ساخت مسکن  در چهارمحال و بختیاری پایین است

شهرکرد- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سرعت ساخت مسکن در چهارمحال و بختیاری پایین است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدری ظهر سه‌شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرایی طرح ملی نهضت مسکن چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: ساخت مسکن به تعداد زیاد به تأمین زیرساخت‌ ها نیاز دارد.

وی افزود: این اقدام در گروه‌های ساخت، زمان‌بَر می‌شود و به‌همین علت چهارمحال و بختیاری در حوزه گروه‌های ساخت، رتبه آخر کشور را دارد.

حیدری به واگذاری زمین رایگان در طرح نهضت ملی مسکن زمین اشاره و تصریح کرد: در روستاها نیز باید تخفیف‌هایی برای هزینه زمین در نظر گرفته و یا این زمین‌ها به‌صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان گذاشته شود.

وی یادآور شد: عملیات خاک‌برداری برخی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در سیل اخیر روستای بارده شهرستان بن به پایان رسیده اما تاکنون اعتباری برای بازسازی مناطق زلزله‌زده در این استان اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به وجود ۴۳ شهر با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر در استان گفت: متولی ساخت مسکن در روستا و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر با این بنیاد است.

فرشید ریاحی تأکید کرد: نحوه ورود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ساخت و ساز در طرح نهضت ملی مسکن شهرکرد باید تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت: به‌علت نبود زیرساخت در برخی محله‌ها، فعالیت گروه‌های ساخت در چهارمحال و بختیاری بسیار کُند و این استان در رده‌های آخر کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۸۱ هزار و ۶۳۱ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در ۴۳ شهر استان نام‌نویسی کرده‌اند.

حسین علی مقصودی بیان کرد: از این تعداد تاکنون برای ۱۸ هزار و ۹۶۷ نفر افتتاح حساب انجام شده است.

وی افزود: آورده ۱۴ هزار و ۳۷۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال وبختیاری بیش از ۴۰۰ میلیون ریال است.

مقصودی تصریح کرد: بیشتر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری در شهرهای اردل، بروجن، بن، چلگرد، شلمزار، فردانبه، شهرکرد، هفشجان، سورشجان، سامان، فرخ‌شهر، سفددشت، طاقانک، وردنجان و نافچ است.

وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت و ساز ۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد یادآور شد: در این طرح انبوه‌سازی برای شهرهای شهرکرد، بروجن و فرخ‌شهر انجام می‌شود.

کد خبر 5594030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha