۴ مهر ۱۴۰۱، ۹:۴۳

معاون امور ثبتی و حقوقی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

۸۸۷ سند جدید برای موقوفات اصفهان صادر شد / ثبت ۸۰ وقف جدید

۸۸۷ سند جدید برای موقوفات اصفهان صادر شد / ثبت ۸۰ وقف جدید

اصفهان - معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طی یک سال گذشته ۸۸۷ سند جدید برای موقوفات استان اصفهان صادر شده است.

حجت الاسلام اصغر توسلی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به دستاوردهای معاونت ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از دهه وقف سال گذشته تا دهه وقف سال جاری اظهار داشت: در این بازه زمانی ۶۵۸ سند وقفی مربوط به یک هزار و ۸۷۲ رقبه بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۲۹ سند تک برگی نیز طی یک سال گذشته برای موقوفات دریافت شده است، ادامه داد: می‌توان گفت در مجموع ۸۸۷ سند برای موقوفات استان اصفهان صادر شده است.

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه حقوقی نیز طی یک سال اخیر ۱۵۹ پرونده در جریان داشتیم، افزود: برای ۶۲ پرونده حکم صادر شده که ۵۳ مورد له و ۹ مورد علیه موقوفات بوده است.

اجرای ۴۹ حکم قضائی در ارتباط با موقوفات اصفهان

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون برای احکام صادر شده در مراجع قضائی ۴۹ مورد اجرای حکم داشته‌ایم.

حجت الاسلام توسلی با بیان اینکه طی یک سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ سند اجاره تجدید شده است، گفت: برای ۵۵۰ موقوفه نیز سند جدید اجازه تنظیم شده و سه هزار و ۵۰۸ بازدید میدانی از موقوفات استان نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری برای تبدیل به احسن و یا تغییر کاربری موقوفات در کمیسیون املاک که در همه شهرستان‌ها تشکیل شده تصمیم گیری می‌شود، ادامه داد: در یک سال گذشته ۷۰ جلسه این کمیسیون در سطح استان تشکیل شده است.

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین به ثبت ۸۰ وقف جدید در استان اصفهان افزود: مهم‌ترین نیت این موقوفات اجرای منویات رهبر معظم انقلاب بود که در شهرستان اصفهان به ثبت رسید.

کد خبر 5597224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha