۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳

بلینکن خبر داد؛

کمک جدید ۴۵۷.۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

کمک جدید ۴۵۷.۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که کشورش کمک ۴۵۷.۵ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه از ارائه کمک امنیتی جدید به اوکراین از سوی واشنگتن خبر داد.

در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خارجه آمریکا به نقل از وزیر خارجه این کشور آمده است که مبلغ ۴۵۷.۵ میلیون دلار به عنوان «کمک امنیتی غیرنظامی» به کی یف ارائه می شد.

بیانیه مذکور ادعا می کند که این کمک مالی به منظور «تقویت تلاش های نهادهای اجرای قانون و دادگستری برای بهبود ظرفیت آنها» خواهد بود!

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ایالات متحده دوشادوش مردم اوکراین ایستاده و همچنان به حمایت از یک اوکراین دموکراتیک، مستقل و دارای حاکمیت متعهد است!

در همین ارتباط، کاخ سفید پیشتر اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره درخواست کرده تا بیش از ۹ میلیارد دلار برای کمک‌های بیشتر به اوکراین اختصاص دهد. «کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که این کمک ها در ۲ بخش ۴.۵ میلیارد دلاری برای تقویت توانایی‌ ها و تجهیزات دفاعی و بخش دیگر برای تقویت توان اقتصادی اوکراین پرداخت می‌ شود.

از زمان روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱، آمریکا بیش از ۱۵.۲ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است که اکثریت قریب به اتفاق این کمک ها با آغاز درگیری ها در اوکراین تخصیص داده شده است.

بزرگنمایی درگیری ها در اوکراین و رساندن آن به حد رویارویی نظامی و ایدئولوژیک دو جبهه شرق و غرب، سیاستمداران غربی را وادار ساخته تا از هرچه دارند برای پیروزی در این جنگ بهره بگیرند.

کد خبر 5597692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha