وزیر خارجه عراق:

بغداد میزبان ۵ نشست میان تهران و ریاض بوده است

بغداد میزبان ۵ نشست میان تهران و ریاض بوده است

وزیر خارجه عراق گفت که بغداد تا کنون میزبان ۵ دور نشست میان تهران و ریاض در سطح اطلاعاتی و امنیتی بوده است و عراق در جهت نزدیکتر کردن دیدگاه های عربستان و ایران به تلاش های خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق در گفتگو با پایگاه خبری «رووداو» گفت که بغداد تا کنون میزبان ۵ دور نشست میان تهران و ریاض در سطح اطلاعاتی و امنیتی بوده است و عراق به عنوان طرف میانجی در جهت نزدیکتر کردن دیدگاه ها میان عربستان و ایران به تلاش های خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه روند وساطت عراق میان ایران و عربستان همچنان ادامه دارد، افزود: تا کنون ۵ دور نشست در بغداد در سطوح امنیتی و اطلاعاتی برگزار شده است و تلاش می کنیم که نشست ها در سطح وزرای خارجه دو کشور برگزار شود؛ اما این بحث در حال حاضر ادامه دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وزیر خارجه عراق در خصوص اینکه چه زمانی نشست در سطح وزرای خارجه بین تهران و ریاض برگزار خواهد شد، تصریح کرد: پیش از این هم گفته بودم که ما در تلاشیم گفتگوها ادامه داشته باشد، دو طرف تاکنون پنج نشست و دیدار رسمی داشته‌اند، اما این نشست ها در سطوح سازمان های اطلاعات بوده و محتوای جلسات به طور رسمی اعلام نشده است. ما همچنان منتظریم و به ارتباط خود با هر دو طرف ادامه می دهیم.

کد خبر 5597972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عبدالله IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 0
      بغداد بدنبال آنستکه از این نمد برای خودش کلاهی بمالد. بغداد در حل و فصل مشکلات خودش درمانده. اگر ما نخواسته باشیم این قاتلان حاج قاسم کاری برای ما انجام دهند چه کسی را ببینیم. در همین چند روز گذشته کانال های تلگرام وابسته به مقتدی صدر به زبان فارسی برای اغتشاشگران آموزش کوکتل مولوتوف میدادند.