۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۴

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

۱۰ درصد جمعیت استان سمنان سالمند هستند

۱۰ درصد جمعیت استان سمنان سالمند هستند

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان سمنان سالمند هستند، گفت: از حیث داشتن سالمند، سمنان، استان نهم کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت روز سالمند به میزبانی بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه در سرشماری سال ۹۵ و طبق اعلام مرکز آمار، ۹.۹۸ درصد از جمعیت استان سمنان سالمند هستند، تاکید کرد: این استان ۷۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که تقریباً ۷۰ هزار نفرشان سالمند هستند..

وی با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت این استان در ردیف مستمری‌بگیران حوزه سالمندی هستند، ابراز کرد: سمنان از لحاظ جمعیت سالمند، رتبه نهم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه سه هزار و ۵۳۰ سالمند تحت پوشش بهزیستی استان هستند، گفت: همکاری در طرح شیوه زندگی سالم در سالمندی با مراکز بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود از جمله اقدامات بهزیستی استان سمنان برای سالمندان است.

منطقی با بیان اینکه شعار جهانی روز سالمند «تاب آوری و مشارکت زنان سالمند» است، بیان داشت: برگزاری جلسات کمیته تخصصی زیرمجموعه شورای سالمندان در سراسر استان و همچنین برگزاری نشست‌های کمیته مناسب سازی معابر و ادارات و… برای سالمندان از دیگر اقداماتی است که در طول سال برای سالمندان استان صورت می‌گیرد.

وی از اجرای طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در دوران سالمندان در استان سمنان خبر داد و گفت: اجرای طرح توانبخشی در منزل سالمندان از دیگر اقداماتی است که بهزیستی استان سمنان در سال جاری در دستور کار دارد.

کد خبر 5600297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha