۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۹

شهردار ایلام:

۴۰ میلیارد تومان برای زیباسازی ورودی های شهر ایلام اختصاص یافت

۴۰ میلیارد تومان برای زیباسازی ورودی های شهر ایلام اختصاص یافت

ایلام-شهردار ایلام گفت: به تازگی ۴۰ میلیارد تومان برای زیباسازی ورودی های شهر ایلام اختصاص یافته است.

بابک محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به تازگی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مناطق حاشیه شهر ایلام و ۴۰ میلیارد تومان برای زیباسازی ۲ ورودی شهر ایلام اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسرای ایلام بعد از ۲۴ سال تعیین تکلیف شده و الان به شهرداری واگذار شده و قرار است به زودی فراخوان سرمایه گذاری طرح داده شود، گفت: استاندار ایلام برای تک تک پروژه‌های شهری در تهران رایزنی می‌کند، به طور مثال روز گذشته از وزیر راه و شهرسازی برای طرح میدان میوه و تره بار پیگیری و آن را به سرانجام رسانده است.

وی گفت: شهرداری ایلام طبق نقشه راه در حال اجرایی کردن طرح‌ها است، بزرگترین معضل و مشکل شهرداری ایلام بدهی و مطالبات گذشته است، به عنوان مثال پیمانکار طرح پیاده روی طالقانی، طرح‌های زیرگذر هنوز طلب دارند.

محمدی افزود: بحث خدمات شهری از موضوعات بسیار مهمی است که در اولویت شهرداری قرار گرفته است.

بیشترین ابراز گله مندی مردم در خصوص سیمای شهری و خدمات شهری است

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم شهرداری کلنگ زنی طرح میدان میوه و تره‌بار با حمایت خوب استاندار ایلام بوده است، گفت: بیشترین ابراز گله مندی مردم در خصوص سیمای شهری و خدمات شهری است که بزودی تغییرات را در این دو بخش خواهیم داشت.

شهردار ایلام اضافه کرد: در رابطه با کار مردم با کسی شوخی و تعارف نداریم، هر فردی در هر جایگاهی منصوب می‌شود باید ۲۴ ساعته در حال تلاش و حل مشکلات مردم باشد.

وی گفت: با ارزیابی از هر نیرویی که پویا و فعال باشد، حمایت می‌کنیم.به طور مثال در سازمان اتوبوسرانی شاهد تقدیر مسئولان کشوری و استانی بودیم.

حاشیه‌ها بزرگترین مانع سد راه کار در شهرداری هستند

محمدی با اشاره به اینکه شورا از لحاظ قانونی اجازه دخالت در عزل و نصب نیرو را ندارد اما از تجارب اعضای شورای شهر، نخبگان، رسانه‌ها برای انتصابات در شهرداری مشورت گرفته می‌شود، بیان کرد: حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانده سپاه و دیگر مسئولان وظیفه من را نسبت به حل مشکلات شهری سنگین‌تر کرده است.

وی ادامه داد: حاشیه‌ها بزرگترین مانع سد راه کار در شهرداری هستند، همه باید برای توسعه شهر کمک کنند.

شهردار ایلام افزود: یکی دیگر از مهمترین اقدامات بزرگ عمرانی شهرداری ایلام اجرای پروژه هوشمند سازی شهر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان است که تحولی در توسعه شهر ایلام است.

وی گفت: بیشتر انرژی شهرداری صرف گرفتن اعتبار برای حقوق پرسنل و بهتر شدن شرایط شهر می‌شود، هیچ نگاه قومی و قبیله‌ای ندارم، در انتصابات مبنای کار و تلاش، تخصص و حل مشکلات مردم مورد توجه قرار می‌گیرد.

محمدی اضافه کرد: مجموعه شهرداری در این مدت تغییرات نداده و سعی کردیم با همین نیروها و هر طیفی که بوده کار کنیم، بعد از یک سال دیگر تغییر ندادن توجیه ندارد، از الان به بعد باید خروجی کار به مردم ارائه دهیم.

وی گفت: رسانه به شهرداری برای حل مشکلات شهری کمک کنند.

عملکرد شهرداری در اربعین

وی گفت: اربعین حسینی فرصتی است برای ابراز عشق و ارادت عاشقان و دلباختگان سرور و سالار شهیدان و هفتاد و تن از یاران باوفایش و نمایش وحدت و صلابت دلسوختگان سیدالشهدا (ع) است.

شهردار ایلام بیان کرد: حماسه‌ای سُترگ که با شعار "انا من حسین" و با شرکت انبوه میلیونی زائران حریم کوی یار و جاری شدن سیل حضور شیعیان جهان خاصه ایرانیان عزتمند و غیور در سال جاری با موفقیت تمام سپری گشت و تصویری از وحدت و همبستگی شیعیان را به افواه و انظار جهانیان مخابره ساخت.

وی تصریح کرد: پرواضح است که فراهم شدن و تحقق یافتن این گردهمایی عظیم در استان ایلام از مبدا تا مقصد و درطول مسیر عبور زائران و تردد سهل و آسان در مواکب و جاده‌ها و اسکان و تغذیه آنان جز با پای کار آمدن ادارات و نهادهای مسئول و متولیان امر در ستاد اربعین استان میسر و ممکن نبود.

وی گفت: در این میان شهرداری ایلام به عنوان شهرداری معین به دلیل گستردگی بدنه شهرداری و تعدد امکانات کمی و کیّفی و گسیل امکانات در مرکزاستان و شهر مرزی مهران نقشی بی بدیل و انکارناپذیری در حماسه اربعین امسال بر عهده داشت تا جایی که بخش بسیار عظیمی از وظایف محوله در ستاد اربعین و حتی فراتر از آن‌را بر عهده گرفت که به گواه دست اندرکاران و مسئولان کشوری و استانی که ازنزدیک اوضاع را رصد می‌کردند نقش شهرداری ایلام نقشی بسیار مهم و ارزنده و حیاتی بود.

وی افزود: بر همین اساس جلسه شورای اداری شهرداری به منظور تشکیل قرارگاه اربعین شهرداری ایلام با حضور شهردار، معاونین، روسای سازمانها و مدیران شهرداری دو ماه قبل از آغاز رویداد اربعین و تردد زوار آغاز شد.

شهرداری ایلام افزود: با تشکیل قرارگاه اربعین در شهرداری ایلام و مشخص شدن چارت و تعیین شدن حوزه وظایف، عملیات زیرساختی و خدماتی، فضاسازی محیطی، برقراری موکب ها، وارد نمودن سازمان اتوبوسرانی به منزله روان سازی ترافیک و تردد زوار و همچنین دخیل کردن ناوگان خدمات شهری، ایمنی و آتش نشانی و دیگر اقدامات تامینی حاصل خروجی تصمیمات شهرداری ایلام بود.

وی گفت: پس از تشکیل قرارگاه اربعین شهرداری بازدیدهای مسئولین استانی و شهرستانی به اتفاق شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ایلام از روند اجرایی اقدامات شهرداری مبنی بر توسعه زیرساخت‌های اربعین آغاز گردید که در طول دو ماه قبل از اربعین بویژه در ماه پایانی شدت بیشتری یافت.

محمدی اضافه کرد: آنچه نقش شهرداری ایلام را پراهمیت‌تر کرده بود همزمانی مدیریت شهری و مدیریت بیرون از شهر بود که تنظیف و فضاسازی محیطی مسیر کنارگذر شرقی را به طول چندین کیلومتر نیز به گسترده حوزه خدمات شهری شهرداری ایلام افزوده شده بود که مقرر شده بود علاوه بر تنظیف و پاکسازی مسیر مذکور، نصب پرچم، بنر و ریسه بندی از جمله برنامه‌ها باشد.

شهردار ایلام افزود: مسئولان استانی و شهرستانی به همراه اعضای ستاد اربعین و رویت اقدامات و تلاش‌های شهرداری ایلام در مکان‌ها و مسیرهای تردد زوار بازدید کردند.

وی گفت: در این بازدیدها مسئولین ارشد استان از جمله استاندار ضمن بازدید از مناطق مشخص شده از تلاش‌های مجموعه شورا و شهرداری ایلام تقدیر و اهتمام جدی در استمرار وظایف محوله را خواستار شدند.

وی اضافه کرد: چند روز بعد مسیر ورودی و خروجی زوار اربعین از میدان ارغوان تا میدان قرآن متناسب به اربعین حسینی با بنر و پرچم و پارچه نوشته سوگوارانه آذین بندی می‌شود به نحوی که ۴۰ هزار متر ریسه و ۱۰ هزار عدد پرچم فقط در کنارگذر شرقی نصب و به اهتزاز در می‌آید.

وی گفت: هر چه به روزهای آغازین اربعین می‌رسیدیم خدمات شهرداری ایلام در مسیر شتاب بیشتری قرار می‌گرفت که مهمترین بخش آن ایجاد دو موکب بزرگ رفت و برگشت در مسیر تردد زوار با بیش از دهها غرفه با تمام امکانات رفاهی، نمازخانه و چندین چشمه دستشویی سیار با آب سالم لوله کشی و سپتیک فعال بود.

شهردار ایلام افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم که در بازدید نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ایلام انجام گرفت اسکان صدهانفر در شبانه روز در مجموعه چغاسبز و بام ایلام بود.

وی گفت: مدیریت جهادی در مجموعه شهرداری ایلام در اربعین ۱۴۰۱ شامل موارد زیاد دیگری نیز بود.

کد خبر 5603585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha