۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹

در سفر به شیراز مطرح شد؛

گلایه وزیر ارشاد از عدم راه اندازی کارخانه کاغذسازی فارس

گلایه وزیر ارشاد از عدم راه اندازی کارخانه کاغذسازی فارس

شیراز - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک سال از بازدید رئیس جمهور از کارخانه کاغذسازی گذشته اما همچنان عملیات راه اندازی آن به اتمام نرسیده و این نوع برنامه ریزی صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی صبح پنجشنبه در بازدید از کارخانه کاغذسازی در استان فارس گفت: درست نیست که یک‌سال از بازدید رئیس جمهور گذشته و هنوز مشکلات این کارخانه به اتمام نرسیده باشد.

وی ادامه داد: کارهای زیادی انجام شده اما باید عملیات راه اندازی این کارخانه به سرعت انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: پس از بازدید رئیس جمهور از این کارخانه جلسات مختلفی در بحث راه اندازی و کمک به این مجموعه برگزار شد.

اسماعیلی ادامه داد: این مجموعه یکی از امیدواری‌ها دولت رد بحث خودکفایی در موضوع کاغذ است که همین وعده و قول را در صحن مجلس داده ام.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر در مازندران قرارداد تولید نزدیک به ۴۰ هزار تن کاغذ منعقد شده اما در واقع کل نیاز آموزش و پرورش ۴۵ هزار تن است که ۴۰ هزار تن از این مجموع را قرارداد بستیم.

اسماعیلی افزود: ما در بخشی از نیاز کشور به کاغذ به خودکفایی رسیده‌ایم و در بخشی دیگر هم که مربوط به حوزه کاغذ تحریر، کتاب و نشریات است با مشقت زیاد و با همکاری بانک مرکزی این موضوع را پیگیری کردیم تا بتوانیم کاغذ مورد نیاز مطبوعات را با قیمت سابق در اختیار فعالان این عرصه قرار دهیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر کاغذ با قیمت سابق در حال توزیع است و ما شاهد آرامش در این بازار هستیم این در حالیست که وزارت فرهنگ مسئولیتی در این حوزه ندارد و این مشکل مربوط به وزارت صمت است اما از آنجا که ما خود را در حوزه فرهنگ مسئول می‌دانیم تلاش برای رفع مشکلات داریم.

کد خبر 5608182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha