۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰

استاندار خراسان شمالی:

حوزه علمیه خراسان شمالی باید تقویت شود/ لزوم رابطه حوزه و دانشگاه

حوزه علمیه خراسان شمالی باید تقویت شود/ لزوم رابطه حوزه و دانشگاه

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش پررنگ حوزه های علمیه در ایجاد آرامش معنوی در جامعه، گفت: مدرسه علمیه بجنورد افتتاح شد اما باید حوزه‌های علمیه بیشتر تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ظهر یک شنبه در آئین افتتاح و بهره برداری مدرسه علمیه امام خامنه ای در بجنورد اظهار کرد: حوزه‌های علمیه مسئول تقویت انسان‌های معنوی و لایق هستند لذا برقراری ارتباط قوی دانشگاه‌ها با حوزه‌های علمیه امری ضروری است زیرا موجبات آرامش بشریت را فراهم می‌کند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تنها راه نجات و رهایی بشر، فرا گرفتن علوم دینی است، گفت: در مقابل استراتژی انتخاب شده دشمنان باید همیشه آمادگی کافی هم داشته باشیم و این آمادگی در فرا گرفتن علوم قرآنی و دینی است.

وی افزود: سفر مقام معظم رهبری به استان برکات بسیاری در ابعاد مختلف داشته اما افتتاح حوزه علمیه امام خامنه ای که یک مکان مهم برای تبیین استراتژی‌های مهم دشمنان و سپر دفاعی در مقابل دشمنان است را باید به فال نیک گرفت زیرا از این طریق
تمام هجمه‌های وارد شده به فرزندان خود را می‌توان خنثی کرد.

حسین نژاد مجهز بودن به علوم دینی و قرآنی را بسیار مهم دانست و گفت: کسانی که به سپر دفاعی علم و معرفت قرآنی و دینی مجهز بودند آثار ماندگاری را از خود به جای گذاشته اند و حوزه‌های علمیه به خوبی می‌توانند این نقش را زنده و احیا کنند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه رسیدن به آرامش در حوزه معارف قرآنی است، بیان کرد امروزه کشورهایی همچون آمریکا به فهم بازگشت به معنویت رسیده اند زیرا آرامش موجود تنها در مباحث توجه به معنویت است.

کد خبر 5610217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha