۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۸:۱۱

استاد حوزه علمیه قم:

افرادی در این دنیا بنده شیطان و مال و مقام هستند

افرادی در این دنیا بنده شیطان و مال و مقام هستند

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه برخی از افراد در این دنیا بنده شیطان و مال و مقام هستند در حالی که انسان باید آنچه از مال دنیا به او می‌رسد در راستای آبادانی آخرت خود بهره برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شامگاه یکشنبه در مراسم حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه در روز قیامت اعمال انسان‌ها در موقف میزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند اظهار داشت: اگر اعمال صالح و حسنات انسان زیاد باشد در این مرحله وارد بهشت و اگر معاصی انسان بیش از حسنات باشد وارد جهنم خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: بر اساس فرموده قرآن کریم پیامبر اسلام برترین و افضل انسان‌های هستی است که مسلمین باید آن حضرت را الگو و اسوه خود قرار دهند و تمام خوبی‌ها نیز در وجود حضرت محمد (ص) قرار گرفته است.

فرحزاد با بیان اینکه نور نبی مکرم اسلام اولین خلقت عالم هستی از سوی خداوند بوده است ابراز داشت: تمامی خیرات در این عالم از نور پیامبر اسلام خلقت یافته اند و تمامی انبیا نیز پیرو آن حضرت بوده اند.

اهمیت قرار دادن الگو برای زندگی

وی با اشاره به اهمیت قرار دادن الگو برای زندگی افزود: انسان باید پیامبر اسلام و ائمه معصومین (ع) را به عنوان الگو خود برگزیند و از شیاطین دوری کند.

کارشناس مذهبی ادامه داد: از دلایل خلقت انسان بندگی خداوند است اما متأسفانه برخی از افراد در این دنیا بنده شیطان و مال و مقام هستند و انسان باید آنچه از مال دنیا به او می‌رسد در راستای آبادانی آخرت خود بهره برد.

وی با اشاره به اهمیت انفاق و دستگیری از نیازمندان و فقرا بیان داشت: در روایات آمده کسی که اموالی جمع کرده اما انفاق نمی‌کند عذاب الهی در انتظار او است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: سعادت انسان در گرو بندگی حق تعالی است و انسان باید در این دنیا تلاش خود را برای سعادت اخروی انجام دهد.

کد خبر 5610515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha