۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰

امام جمعه موقت تهران:

حضرت علی (ع) مظهر حق است/ نقشه سکولارها برای دین زدایی جوانان

حضرت علی (ع) مظهر حق است/ نقشه سکولارها برای دین زدایی جوانان

ساری- امام جمعه موقت تهران با بیان این که کلام حضرت علی (ع) لسان الله و مظهر حق مطلق است، گفت: نهج البلاغه جوشش درونی حضرت علی (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم صدیقی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و نهج‌البلاغه در جهان با اشاره به عظمت نهج البلاغه اظهار داشت: کلام حضرت علی (ع) لسان الله و مظهر حق مطلق است.

وی با اشاره به نقش تربیتی گفتار امیرمومنان (ع) و احصای رسالت سیاسی، اجتماعی، روانی، قضائی و بین المللی این حضرت نظیر ندارد، افزود: کلام حضرت علی (ع) دون کلام خدا و فوق کلام بشر است.

وی با اظهار اینکه نهج البلاغه تجلی قرآن عینی است و عین قرآن محسوب می‌شود، گفت: قرآن کریم تجلی اعظم خداوند بوده و حیات دارد و کاغذ محسوب نمی‌شود و حقیقت لایتنهی است.

آیت الله صدیقی با عنوان اینکه قرآن کریم دارای ارزش است و خوراک جان را تأمین کند، از قرآن به عنوان گنج باکرامت و باارزشی است، گفت: وجود مقدس پیامبر گرامی اسلامی در دسترسی به علم از سوی خداوند شاهد معرفی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: طبق فرمایش حضرت علی (ع) چشم سر خداوند را نمی‌بینید ولی چشم دل خداوند را می بیند و آنچه که در نهج البلاغه هست با سایر کتاب‌ها فرق دارد و این کتاب جوشش درونی حضرت امیر (ع) است.

وی با اظهار اینکه وجود حضرت امیرمومنان (ع) عین الله است، گفت: تشعشات نور وحی در وجود حضرت علی (ع) بود و عطر نبوت را استشمام می‌کردند.

آیت الله صدیقی با اظهار این اسلام شیاطین را به بن بست رسانده است، افزود: انقلاب اسلامی استکبار و آمریکا را به بن بست رسانده و این مسئله بسیار مهمی است.

امام جمعه موقت تهران با عنوان اینکه مقام و جایگاه نهج البلاغه بالاست و اگر بخواهیم علوی شویم و مسئولان بوی علوی دهند باید ورع و تقوی داشته باشیم، گفت: مسئولان با تقوا و عفت در مسیر علوی قرار گیرند.

وی دعوت از متخصصان را برای ترویج فرهنگ نهج البلاغه ضروری دانست و گفت: بخل، حرص و جور سبب و منشأ سو ظن به خدا است و اگر خدا گفتیم پیروزی نصیب ما می‌شود.

وی با اظهار اینکه هنر را در خدمت نهج البلاغه قرار دهیم از شعرا و هنرمند و اصحاب مختلف خواست تا در این راستا بسیج شوند.

امام جمعه موقت تهران گفت: کاری که سکولارها طی ۴۰ سال اخیر انجام دادند و بخشی از جوانان، دختران معصوم به جنگ حجاب، انقلاب و اسلام و هویت، عزت و شرف آوردند کار سکولارها بود تا از طریق آموزه‌های سکولاری و لیبرالی بچه‌ها را مقابل دین قرار دهند اما فرهنگ حسینی و اربعینی و اجتماع غدیری چشمگیری مانع و شکست شد.

آیت الله صدیقی با اظهار اینکه دشمنان با نقشه به میدان آمدند و هنرمندان به میدان آوردند، گفت: از همه ابزارهای مؤثر در کودکان و جوانان استفاده کردند اما به نتیجه نرسیدند.

کد خبر 5612366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha