۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰

TBM خط ۲متروی اصفهان به ایستگاه شاهد رسید/افتتاح پروژه تا سال۱۴۰۵

TBM خط ۲متروی اصفهان به ایستگاه شاهد رسید/افتتاح پروژه تا سال۱۴۰۵

اصفهان- مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: طبق برنامه‌ریزی TBM (دستگاه حفار مکانیزه) تونل شرقی جبهه شمالی خط دو متروی اصفهان به ایستگاه شاهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن واعظی فر ظهر چهارشنبه در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه شاهد در خط دوم قطار شهری اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی TBM (دستگاه حفار مکانیزه) تونل شرقی جبهه شمالی خط دو متروی اصفهان امروز بیست و هفتم مهر به ایستگاه شاهد رسید و تا دو ماه آینده TMB تونل غربی آن نیز به این ایستگاه خواهد رسید.

وی ادامه داد: خط دو متروی اصفهان به طول ۲۴.۷ کیلومتر از شهرک امام حسین (ع) و محله دارک در شمال خیابان زینبیه آغاز می‌شود و به میدان شهدای خمینی شهر ختم می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به اینکه در طول مسیر خط دو متروی اصفهان ۲۳ ایستگاه وجود دارد، خاطرنشان کرد: اکنون اولویت نخست اجرای آن ۱۴.۷ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه است که از ایستگاه دارک آغاز می‌شود و در ایستگاه شهید حجازی ابتدای خیابان کهندژ به پایان می‌رسد.

واعظی فر هزینه خط ۲ متروی این کلانشهر را حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در قالب فاینانس همچنین ۵۹۶ میلیون یورو برای خرید تجهیزات در نظر گرفته شده است و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز این طرح سال ۱۴۰۵ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث ۱۶ ایستگاه این خط از مدتی پیش آغاز شد، تصریح کرد: این ایستگاه‌ها به پیمانکاران سپرده شده است و به غیر از یک ایستگاهِ تکمیل شده، در سایر مناطق روند اجرایی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۵.۶ کیلومتر از تونل این مترو از سمت شرق اصفهان حفاری و از سمت غرب نیز ۲ کیلومتر حفاری شده، اضافه کرد: در شمال اصفهان با ۲ دستگاه حفار مکانیزه "تی بی ام" به قطر حدود هفت متر در حال کار هستیم و امروز این دستگاه حفاری را در محدوده پنجمین ایستگاه انجام داد.

به گفته واعظی فر، از جبهه غربی یک دستگاه تی‌بی‌ام با قطر ۹.۵ متر حفاری را از ایستگاه شهید حجازی آغاز کرده و پس از عبور از بزرگراه شهید خرازی به ایستگاه شهید خرازی و سپس به ایستگاه کاشانی رسید و در حال حاضر حفاری به سمت ایستگاه خَلَجا به عنوان سومین ایستگاه غرب این کلانشهر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه اکنون حفاری تونل‌های متروی خط دوم اصفهان طبق برنامه جلو می‌رود، گفت: دستگاه‌های حفار مکانیزه در محل ایستگاه خیابان ابن سینا به هم خواهند رسید و سپس عملیات خارج سازی آنها از زیر زمین انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری ابراز داشت: تاکنون عملیات حفاری بدون خطا انجام شده است اما هزینه‌ها بسیار بالاست و به همین دلیل می‌طلبد که نهادهای مرتبط بویژه شورای شهر و شهرداری همکاری و پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

کد خبر 5612584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      ای کاش خبرگزاری ها و یا حتی نهادهای اجرایی مقداری روی این اخبار کار می‌کردند تا روند کار بیشتر برای مردم ملموس باشد. مثلا نقشه مسیر این خط مترو را رسم می‌کردند و بخشی را که حفاری شده و روند پیشرفت کار را با رنگ مشخص می‌کردند.