۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۹:۲۵

معاون آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات به مدارس چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات به مدارس چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد_ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی به مدارس استان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین سلیمانی شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با این مبلغ ۱۳۴ هزار قلم کالای اساسی به‌منظور برقراری عدالت آموزشی و با همکاری اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهیه و بین مدرسه‌ها توزیع شده است.

وی افزود: امسال در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی و حاشیه شهرها در چهارمحال و بختیاری ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث مدرسه در استان اختصاص پیدا کرد.

سلیمانی به اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیرات اساسی ساختمان مدرسه‌های چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: این اعتبار برای تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی، تعمیرات ساختمان، رنگ‌آمیزی کلاس‌های درس و آسفالت محوطه مدرسه‌ها هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: در سال‌جاری برای اجرای استانداردسازی سیستم گرمایشی ۵۰۰ کلاس درس جدید در چهارمحال و بختیاری ۳۰۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: طرح تغذیه رایگان بین ۷۵ هزار دانش‌آموز مدارس روستایی، مناطق کمترتوسعه‌یافته و نقاط آسیب‌پذیر استان با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح مواد خوراکی مورد تأیید اداره‌کل استاندارد، دانشگاه علوم‌پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تهیه و بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

سلیمانی بیان کرد: طرح کشوری سلامت دهان و دندان و آموزش بهداشت دهان و دندان در مدرسه‌های ابتدایی و طرح مکمل‌یاری با قرص آهن و ویتامین D "دی" در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه اجرایی خواهد شد.

کد خبر 5613013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha