۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱

معاون بازرگانی غله مازندران اعلام کرد؛

پیش بینی خرید ۶ هزار تن سویا از کشاورزان در مازندران

 پیش بینی خرید ۶ هزار تن سویا از کشاورزان در مازندران

ساری- معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به آغاز خرید تضمینی سویا در استان میزان خرید این محصول را از کشاورزان در سال جاری شش هزار تن پیش بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود کاظمی نژاد به قیمت خرید تضمینی سویا توسط دولت اشاره کرد و اظهار داشت: در سال زراعی جاری قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا از کشاورزان، با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۱۵۳ هزار و ۵۶۶ ریال خریداری می‌شود.

کاظمی نژاد با اشاره به اینکه خرید تضمینی سویا آغاز شد، افزود: هشت مرکز قطعی و یک مرکز در صورت نیاز در شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، جویبار برای خرید تضمینی سویا پیش بینی شد که با بسیج تمام امکانات از قبیل نرم افزار و سخت افزار آماده تحویل گرفتن دانه روغنی سویا هستند.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم از جمله استقرار عوامل تشخیص و ذی حساب، نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید و کالیبراسیون باسکول و لوازم آزمایشگاهی صورت پذیرفت.

معاون بازرگانی اداره کل غله مازندران همچنینی افزود: با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران پیش بینی کرده در چهار هزار و ۷۷۲ هکتار سطح زیرکشت سویا در استان هشت هزار و ۲۲۰ تن سویا تولید شود انتظار می‌رود شش هزار تن دانه روغنی سویا از کشاورزان خریداری شود.

کد خبر 5614436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha