۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۵۹

استاندار تهران:

صادرات سال۱۴۰۰استان تهران به عراق نسبت به سال۹۹افزایش داشته است

صادرات سال۱۴۰۰استان تهران به عراق نسبت به سال۹۹افزایش داشته است

تهران- استاندار تهران گفت: صادرات سال ۱۴۰۰ استان تهران به عراق نسبت به سال ۹۹ افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اهمیت این شورا اظهار داشت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از جلساتی است که به طور مستمر تشکیل می‌شود و واسطه آن اتاق بازرگانی است.

وی با اشاره به حضور افراد مؤثر حوزه تولید، صنعت، صادرات و کشاورزی در این جلسه افزود: بخشی از موضوعات مطرح شده در این جلسات مربوط به حوزه سیاست گذاری و برخی موارد به شکل مصداقی نیاز به رسیدگی دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه در بخش اول جلسه مسائل و مشکلات حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی با اولویت کشور عراق مطرح شد، عنوان کرد: تعاملات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دو کشور ایران و عراق زبانزد است و سهم ما از مبادلات اقتصادی در این کشور به ویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی اولویت دارد چرا که صادرات دانش و تکنولوژی است.

منصوری سپس گفت: در برخی سال‌ها عدد و سهم ما از صادرات خدمات فنی و مهندسی در عراق افزایش و برخی برهه‌ها کاهش داشته، چنان که سهم ما در سال ۱۴۰۰ تغییر چشمگیری نسبت به سال ۱۳۹۹ را تجربه کرده است، اما قبل آن به سبب درگیری عراق در مسائل نظامی و جنگ داخلی رکود آسیب زایی برای بخش خصوصی به وجود آمد، که مورد به مورد در این زمینه تصمیم گیری شد.

وی با اشاره به دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه خاطرنشان کرد: در زمینه بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی بازار خوبی در کشورهای همسایه داریم، البته صادرات محصولات کشاورزی ملاحظات خاص خود را دارد، چراکه برخی از محصولات خراب می‌شود، از این رو در زمینه حمل و نقل، کانتینرهای یخچال دار، عوارض صادرات و مشکلات مربوط به برگشت ارز حاصل از صادرات و تبدیل به ریال و جبران تعهدات ارزی صادرکنندگان بحث و بررسی و جهت رفع مشکلات طرفین به صورت مصداقی تصمیم گیری شد.

استاندار تهران با بیان اینکه تهران به دلیل حجم اقتصاد و حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر، پیشران است، تاکید کرد: صد درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در استان تهران محقق شد، به عبارت دیگر سه هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده و اکنون از بخش‌های مختلف به دنبال جذب تسهیلات برای تولیدکنندگان هستیم.

منصوری به مصوبات راهگشای دولت برای بخش تولید و صنعت استان اشاره کرد و افزود: در حوزه تولید شرایط خوبی در تهران فراهم شده که سبب پویایی شهرک‌های صنعتی شده است؛ همچنین بر اساس مصوبه هفته گذشته دولت، معافیت تسهیلات برای تغییر اراضی کشاورزی در شهرک‌های صنعتی به شهرک‌های صنعتی خصوصی نیز تعمیم داده شده که اتفاق بزرگی جهت حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی می‌باشد.

کد خبر 5616981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha