۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴

معاون وزیر صمت:

دستورالعمل سرمایه گذاری در وزارت صمت در حال بازنگری است

دستورالعمل سرمایه گذاری در وزارت صمت در حال بازنگری است

جهرم- معاون وزیر صمت گفت: دستورالعمل سرمایه گذاری در وزارت صمت در حال بازنگری بوده و چند مشوق به دستورالعمل در حال اضافه شدن است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نبوی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل مشکلات منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت: سازمان ای درو به عنوان یک عنوان یک سازمان توسعه‌ای، وظیفه سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه‌ای درو بنگاهداری نیست بلکه باید زیرساخت‌های صنعتی کشور را ایجاد و مهیا کند، افزود: اهتمام جدی برای فعالسازی منطقه ویژه اقتصادی جهرم داریم.

نبوی گفت: دستورالعمل سرمایه گذاری در وزارتخانه صمت در حال بازنگری است و چند مشوق به دستورالعمل در حال اضافه شدن است تا سرمایه گذاران بیشتر تمایل به سرمایه گذاری در مناطق ویژه داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معاون و تجارت اعلام کرد: تمام زیر ساخت‌های لازم در فاز ۱ منطقه ویژه اقتصادی جهرم آماده است و سرمایه گذاران هیچ کمبود و نیازی برای فعالیت ندارند.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم آمادگی کمک و حمایت از سرمایه گذاران در این منطقه خواهد بود

وی در پایان گفت: هر کسی که تمایل به سرمایه گذاری در این منطقه دارد، درهای سازمان ای درو برای صحبت و مذاکره با آنان باز است و تلاش خواهیم کرد از حداکثر امکانات برای کمک به سرمایه گذاران به کار بگیریم.

رشد بالای اقتصادی در جهرم

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این جلسه گفت: جهرم یکی از شهرستان‌های پیش‌رو، متدین، انقلابی و اهل کار و فعالیت در سطح کشور هستند.

وی افزود: برای کمک و حمایت در تسریع در فعالسازی منطقه ویژه اقتصادی جهرم آمادگی کامل داریم.

ایمانیه تاکید کرد: ایجاد هر یک اشتغال و امید در جوانان از هر کار مستحب دیگری ارزشمند تر است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی همواره در شهرستان جهرم بالا بوده است، ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی جهرم می‌تواند به رشد و شکوفایی شهرستان و بلکه استان فارس و جنوب کشور کمک ویژه ای کند.

استاندار فارس گفت: با توجه به اینکه مسیر راه آهن و قسمت عمده شاهراه ارتباطی جنوب کشور بخصوص از بندرعباس به شمال کشور در این شهرستان عبور می‌کند، حتماً این منطقه ویژه در حوزه اقتصادی کشور و استان فارس یک منطقه بسیار پویا خواهد بود.

در تعیین قیمت زمین منطقی با سرمایه گذار برخورد شود

محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: سرمایه گذار به دنبال مکانی می‌گردد تا بتواند با کمترین هزینه بیشترین سود داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید در تعیین قیمت زمین منطقی با سرمایه گذاران برخورد شود و علاوه بر قیمت واقعی زمین، جاذبه برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل زیر ساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی جهرم و انتقال آب به منطقه ویژه از موارد مهمی است که لازم است علاوه بر حمایت از دولت و سازمان ای درو خود سرمایه گذاران هم کمک کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: وظیفه سازمان ای درو، ریل گذاری و مهیا کردن شرایط برای جذب سرمایه گذار است و توقع داریم خود این سازمان چند شرکت و کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی جهرم راه اندازی کند.

کد خبر 5617866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha