۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۰۴

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

جاده‌های منتهی به شهر مشهد برای تردد زائران وضعیت مناسبی ندارند

جاده‌های منتهی به شهر مشهد برای تردد زائران وضعیت مناسبی ندارند

مشهد ـ رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر جاده‌های منتهی به شهر مشهد برای تردد زائران وضعیت مناسبی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد اظهار کرد: در حال حاضر جاده‌های منتهی به شهر مشهد برای تردد زائران وضعیت مناسبی ندارند، نقاط حادثه خیز این جاده‌ها زیاد بوده و روکش آسفالت آن مناسب نیست، از سوی دیگر سرعت قطار نیز بسیار پایین است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راه اندازی قطار سریع السیر مشهد – تهران نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده که کار آن روی زمین مانده بود، به همین منظور وزیر راه و شهرسازی به نشست امروز دعوت شدند تا موضوع این قطار تعیین تکلیف شود، به طور قطع قطار سریع السیر مشهد– تهران در اولویت برنامه‌های شبکه ریلی کشور است.

وی همچنین به موضوع حمل و نقل هوایی اشاره و بیان کرد: تعداد پروازها از نقاط مختلف کشور به مشهد هم کم و هم قیمت بلیت هواپیما گران است.

رضایی گفت: در تلاش هستیم برای زائران در داخل مشهد زائرسراهای ارزان قیمت ایجاد کنیم که این موضوع در طرح تفصیلی شهر مشهد مورد توجه قرار گرفته تا بتوان از این طریق فرصت مزبور را برای اقامت ارزان زائران بوجود آورد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: در حوزه حاشیه نشینی و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی مشکلات متعددی وجود دارد که به همین منظور رئیس ستاد بازآفرینی کشور به نشست امروز دعوت شده و تلاش کرده تا منابع مالی لازم برای احیای بافتهای فرسوده فراهم شود.

وی اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب شد که ۲۰ درصد از زمین‌های دولتی در اختیار ستاد بازآفرینی برای احیای بافت فرسوده قرار گیرد، شهر مشهد بیشترین بافت حاشیه‌ای را در بین سایر شهرها دارد و باید سهمی از این بخش داشته باشد.

رضایی افزود: با اینکه باید ۲۰ درصد از زمینهای دولتی در اختیار ستاد بازآفرینی برای احیای بافتهای فرسوده قرار می‌گرفت، اما این قانون اجرایی نشده و زمین‌های دولتی در اختیار ستاد قرار نگرفته است که این موضوع پیگیری و اجرایی می‌شود.

کد خبر 5618492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha