۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

پوشش ۹۹ درصدی طرح نسخه الکترونیک/ صدور یک میلیون نسخه در روز

پوشش ۹۹ درصدی طرح نسخه الکترونیک/ صدور یک میلیون نسخه در روز

مدیرعامل شرکت خدمات ماشینی تامین اجتماعی از پوشش ۹۹ درصدی طرح نسخه الکترونیک در سراسر کشور خبر داد و گفت: روزانه یک میلیون نسخه الکترونیک صادر می شود.

دامون خدابنده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پوشش نسخه الکترونیکی گفت: امروزه پروژه ملی نسخه الکترونیک را در سازمان تأمین اجتماعی داریم که روزی یک میلیون نسخه در کشور تولید و صادر می‌کنیم و تمامی بیمه شدگان ما در سراسر کشور از این مزیت استفاده می‌کنند. به طوری که پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز طرف قرارداد از این سیستم بهره مند می‌شوند.

وی افزود: باید ببینیم چطور می‌شود از داده‌های تجویز پزشکان به سمتی حرکت کنیم که در آینده به سمت کاهش هزینه‌های سازمان برویم و باید برای این موضوع برنامه ریزی داشته باشیم و باید از این داده‌ها، پرونده الکترونیک و سلامت برای مردم ایجاد شود و موارد و فصل‌های پرتکرار و نیازها باید شناسایی شود و آثار این تجویزها بررسی و در صورت غیرمفید و غیرضروری بودن جلوی آن گرفته شود.

مدیرعامل شرکت خدمات ماشینی تأمین اجتماعی تاکید کرد: تمامی موارد عنوان شده و سیاست گذاری ها در این خصوص در تحلیل‌هایی است که در نسخه الکترونیک می‌توان استفاده کرد.

وی گفت: امروز با توسعه زیرساخت‌ها توانسته‌ایم به عدد یک میلیون نسخه الکترونیک برسیم که پروژه موفقی در کشور بوده است، در حال حاضر پوشش نسخه الکترونیک در سراسر کشور تقریباً ۹۸، ۹۹ درصد است اما اینکه چه تعدادی استفاده می‌شود بحث دیگری است و اکنون برخی مراکز هستند که تا ۲۰ درصد هم نسخه کاغذی می‌نویسند و این موضوع به واسطه این نیست که نتوانسته‌ایم پوشش دهیم بلکه به واسطه تمایل و یا مقاومتی است که پزشک نسبت به نسخه الکترونیک دارد.

خدابنده افزود: نگاه ما به مقوله بیمه باید نگاه استفاده حداکثری نبوده و نگاهی باشد که بر مبنای حمایت‌های اجتماعی در آینده باشد و بتواند این صندوق بین بخشی را حفظ کرده و به عنوان یک کار تعاونی ضربه به خود نزند. این موضوع نگاه شفاف و هوشمندانه ای را نیاز دارد.

کد خبر 5619386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محسن IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      0 0
      باید طی دستوالعملی از طرف وزارت بهداشت انتظارگذاشتن چند ساعته بیماران ناشی از عدم نوبت دهی مناسب در مراکز درمانی خصوصا مطب ها ، مراکز سونو گرافی و ... ممنوع شود.