۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱

تاریخی در پاسخ به مهر:

عمده ابهامات دانش آموزان در مورد حجاب و آزادی است

عمده ابهامات دانش آموزان در مورد حجاب و آزادی است

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: عمده سوالات و ابهامات دانش آموزان در ماه‌های اخیر در مورد فلسفه حجاب،  علت گشت ارشاد و آزادی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین تاریخی در نشست خبری خود و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که چه اقدامی برای روشنگری و شنیدن انتقادات در مدارس خصوصاً دانش آموزان منتقد شده است؛ گفت: من معتقدم دانش آموز نخبه تنها از نظر علمی نخبه نیستند و این ضعف ما در تحقق نظام آموزشی ۶ ساحتی است که دانش آموز درس خوان ما یا نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی حساس نیست یا وقتی وارد جامعه می‌شود دچار شوک می‌شود. تلاش ما این است که این خلأ را جبران کنیم. دانش آموزان درسخوان را از دیگر جهات تقویت کنیم و دانش آموزان نخبه را به سایر دانش آموزان معرفی کنیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: دانش آموزانی که توجه کمتری به درس دارند و تلاش می‌کنند در فضای سیاسی و اجتماعی و در مدارسشان کنشگر باشند؛ اگر الگوی خوبی ببینند حتماً مسیرشان را عوض خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بعید می دانم مسئولی در جمهوری اسلامی پیدا شود که در دوران مدرسه و کودکی اش مانند امروزش عقیده داشته است؛ اظهار کرد: دانش آموزی که در آینده کنشگر موفق جمهوری اسلامی خواهد شد ممکن است امروز نظرات متفاوتی داشته باشد اما در آینده با دیدی وسیع‌تر، اثرگذاری مطلوب خود را برای نظام انقلاب خواهد داشت.

تاریخی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که عمده اعتراضات، سوالات و ابهامات دانش آموزان در سال‌های اخیر چه بوده است گفت: عمده سوالات و ابهامات دانش آموزان در ماه‌های اخیر در مورد فلسفه حجاب، علت گشت ارشاد و آزادی بود. اما پیش از ماه‌های اخیر و به صورت کلی، موضوع کنکور، نقدها بر کتب درسی و وضعیت آینده شغلی از ابهامات اصلی دانش آموزان محسوب می‌شد.

گفتنی است در پایان این نشست خبری، کتاب "من معترضم" حاوی سوالات و ابهامات دانش آموزان همراه پاسخ به این سوالات رونمایی شد و قرار است به زودی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

کد خبر 5621083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha