۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹

استاندارد مواد غذایی پرمصرف تدوین می‌شود

استاندارد مواد غذایی پرمصرف تدوین می‌شود

بر اساس انعقاد تفاهم نامه ای بین موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و اداره کل استاندارد خراسان رضوی استانداردهای مواد غذایی پرمصرف تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، دکتر سید محمد علی رضوی رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در بازدید سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی با بیان اینکه هنوز دستاوردهای علمی به طور شایسته اجرایی نشده گفت: برای حذف و کنترل ترکیبات مضر از مواد غذایی نیازمند تدوین استاندارد مواد غذایی با همکاری دو مجموعه و دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به مزیت نسبی خراسان رضوی در صنعت غذا و ظرفیت‌های خوب موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و اداره کل استاندارد استان می‌توان مأموریت‌های ملی در زمینه نظارت بر ایمنی و سلامت مواد غذایی تعریف و اجرایی شود.

رضوی با تاکید بر اینکه دولت می‌بایست در حوزه امنیت غذایی جدی‌تر عمل کند افزود: شوراهای امنیت و سلامت بجای صدور و ابلاغ آئین نامه‌ها باید در حوزه عملیاتی و اجرایی بیشتر ورود پیدا کنند.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیته مشترک برای پیشبرد اهداف بیان شده در زمینه ارتقای سلامت و ایمنی مواد غذایی شد.

در ادامه سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی دو مجموعه را دارای وجوه مشترک بسیار مأموریتی دانست و گفت: سازمان ملی استاندارد، سازمانی تخصصی، فنی و علمی محسوب می‌شود که نیازمند هم افزایی با سازمان‌ها و نهادهای علمی و پژوهشی است.

«سید محمد سجادی عطار» ادامه داد: علی رغم اینکه در بحث بهداشت مواد غذایی فرآیند رو به رشدی را طی کرده‌ایم در زمینه استفاده از سموم و گسترش بیماری‌ها که مستقیما به سلامت مواد غذایی مرتبط است خوب عمل نشده است.

وی افزود: علاوه بر شناسایی مشکلات در حوزه مواد غذایی و همکاری در تدوین استانداردهای لازم برای سالم‌سازی آنها می‌بایست از ظرفیت‌های موجود برای رفع آنها استفاده کنیم.

وی همچنین به تشکیل دو کارگروه حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اداره کل استاندارد خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: کار گروه اول برای حل مشکلات صنایع و کارگروه دوم به منظور تدوین استاندارهای خاص برای محصولات با تکنولوژی بالا با همکاری موسسات علمی، پژوهشی و تخصصی تشکیل شده اند که در این زمینه نیازمند همکاری تنگاتنگ با موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی هستیم.

شایان ذکر است در پایان این بازدید به منظور پیشبرد اهداف مشترک تفاهم‌نامه همکاری امضاء شد.

کد خبر 5621279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha