۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸

رئیس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛

راه اندازی ۱۰ مرکز سطح ۲ درمان ناباروری در استان اصفهان

راه اندازی ۱۰ مرکز سطح ۲ درمان ناباروری در استان اصفهان

اصفهان - رئیس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا سال ۱۴۰۲ باید ۱۰ مرکز سطح ۲ درمان ناباروری در استان اصفهان راه اندازی شود.

زهرا جوانمردی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس ماده ۴۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، احداث مراکز درمانی ناباروری سطح ۲ در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت.

وی بیان داشت: در قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأسیس ۱۰ مرکز سطح ۲ ناباروری به تصویب رسید که شامل بیمارستان امین، شهید منتظری نجف آباد، ۹ دی خمینی شهر، محمد رسول الله مبارکه، شهدای لنجان، بیمارستان امام خمینی فلاورجان، بیمارستان امیر المومنین شهرضا، گلدیس شاهین شهر، حشمتیه نائین و شهید رجایی داران است که بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت باید تا سال ۱۴۰۲ راه اندازی شود.

رئیس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: در مراکز سطح ۲ ناباروری، متخصص زنان و اورورلوژی، کارشناس آزمایشگاه، متخصص طب مکمل ایرانی، ماما و پرستار مستقر می‌شود و خدمات تشخیصی اولیه، ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه داخلی، عفونی، ژنتیکی، تغذیه طب مکمل و بررسی اولیه ناباروری انجام و در صورت نیاز و برای دریافت خدمات درمانی تخصصی‌تر به سطح ۳ ناباروری ارجاع داده می‌شوند.

مراکز سطح ۲ ناباروری در شهرستان‌های دور از مرکز استان راه‌اندازی می‌شود

وی با بیان اینکه امروزه بخاطر فقدان مراکز سطح ۲ ناباروری، مبتلایان به ناباروری از ابتدا به مراکز سطح ۳ ناباروری مراجعه می‌کردند و این در حالی است که عدم توانایی در فرزندآوری با یک مشاوره تغذیه و دور شدن از استرس‌ها امکانپذیر است.

جوانمردی تصریح کرد: در مراکز سطح ۳ انجام اعمال تخصصی چون انتقال جنینی خارج از رحمی، انجماد جنین، رحم اجاره‌ای ، تلقیح داخل رحمی اسپرم (IUI) انجام و بسیاری از مشکلات ناباروری نیاز به انجام این دست از اعمال تخصصی ناباروری ندارد.

وی با بیان اینکه تاکید وزارت بهداشت بر راه اندازی مراکز سطح ۲ ناباروری در شهرستان‌های دور از مرکز استان‌ها است، گفت: خدمات سطح ۲ ناباروری تاکنون به شکل پراکنده در بخش‌های خصوصی و مطب‌ها به بیماران ارائه می‌شد که با این ساز و کار ارائه این دست از خدمات در مراکز دولتی و نظام مند صورت می‌گیرد.

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری از دیگر اقدامات مؤثر در راستای جوانی جمعیت است.

کد خبر 5622940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رحمان IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 0
      سلام.من چند سال پیش عمل IVF انجام دادم.همون موقع برای احتیاط سه تا جنین فریز کردم که خدا را شکر نیازی نشد حالا می‌خوام جنین های فریز شده را اهدا کنم شماره تماس من هست 09391597282