۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲

رئیس اداره کتابخانه های عمومی دزفول خبر داد؛

اجرای ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در دزفول

اجرای ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در دزفول

دزفول- رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول از اجرای حدود ۱۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در دزفول خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی آبیارزاده پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اجرای کاروان‌های دانایی با هدف اجرای خدمات کتابخانه ای در مناطق محروم به ویژه مناطق فاقد کتابخانه، برگزاری مسابقات عکاسی و نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی، برگزاری جشن کتابخوانی با هدف افزایش دانایی برای همه سنین در همه کتابخانه های عمومی از جمله برنامه‌های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی از اجرای نمایش‌های عروسکی، برنامه‌های نمایشنامه خوانی و پرده خوانی با محوریت «ترویج فرهنگ کتابخوانی» در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و افزود: برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی متعدد با موضوعات مختلف از جمله سبک زندگی، روانشناسی و …، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع کتابخوانی، مسابقات داستان نویسی و خاطره نویسی و نواختن زنگ کتاب در مدارس از دیگر برنامه‌های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول خواستار همکاری شهرداری‌های شهرستان در راستای فضاسازی شهری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی شد و گفت: این هفته فرصت خوبی برای همکاری و مشارکت بیش از پیش تمام دستگاه‌ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان و رفع برخی مشکلات زیرساختی در این حوزه است.

آبیارزاده به سهم نیم درصدی درآمدهای شهرداری به اداره کتابخانه ها نیز اشاره کرد و افزود: سهم شهرداری‌های دزفول در سال‌های اخیر پرداخت شده ولی به صورتی که باید انجام بشود، انجام نشده که این امر موجب بروز مشکلات و موانع در راستای اجرای برنامه‌های این اداره شده است به طوری که در برخی مواقع هزینه برنامه‌ها به صورت شخصی توسط اعضای کتابخانه ها پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: در برخی شهرستان‌ها نیز شهرداری‌ها علاوه بر سهم نیم درصد کمک‌های دیگری به نهاد کتابخانه ها ارائه می‌دهند؛ بنابراین انتظار داریم شهرداری‌های شهرستان دزفول در زمینه پرداخت به موقع و دقیق سهم نیم درصد خود همت والایی داشته باشند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی دزفول از کسب مقام اول این شهرستان در جشنواره کتابخوانی دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: در چنین مواقعی از تبریک و توجه مسئولان شهرستان بی نصیب هستیم که انتظار می‌رود این رویه بهبود یابد و با اهتمام و همکاری مسئولان شهرستان شاهد پویایی کتابخانه های دزفول و ترویج بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان باشیم.

دزفول میزبان اختتامیه جشنواره کتابخوانی

فرماندار ویژه دزفول در این نشست از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره کتابخوانی دفاع مقدس در دزفول خبر داد و اظهار کرد: ۱۴ هزار نفر از سطح کشور در این جشنواره شرکت کردند و ۶۷ نفر برگزیده شدند که برای تقدیر در مراسم اختتامیه حضور خواهند یافت.

علی فرهمندپور افزود: در روزهای آینده ستاد برگزاری این جشنواره در دزفول تشکیل و برنامه‌ریزی های لازم برای اجرای هرچه بهتر این برنامه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دزفول در سطح کشور به عنوان پایتخت مقاومت و پایداری معرفی شده است، عنوان کرد: این جشنواره فرصت مغتنمی است تا کتاب‌ها و تالیفاتی که در سطح کشور و دزفول در زمینه دفاع مقدس و ادبیات پایداری و مقاومت نگاشته شده‌اند، معرفی شوند.

کد خبر 5627416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha