۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸

رئیس دادگستری گلستان:

صلح و سازش در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است

صلح و سازش در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است

گرگان- رئیس دادگستری گلستان گفت: شورای حل اختلاف گلستان کارنامه درخشانی دارد و صلح و سازش در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی در سالروز تشکیل شورای حل اختلاف اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته این شورا، کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: با پادرمیانی اعضای شورا و ریش سفیدان ۴۵ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف به سازش ختم شده که ۶ درصد بیشتر از سال گذشته است.

وی ادامه داد: میانگین سازش پرونده‌ها در کشور ۴۰ درصد بوده که به مدد مشارکت‌های مردمی، گلستان بالاتر از این میانگین است.

آسیابی گفت: در گلستان ۱۲۲ شعبه شورای حل اختلاف در همه حوزه‌های قضایی استان و دو شعبه روستایی در مناطق مرزی استان، فعال است.

رئیس دادگستری گلستان با اشاره به رسیدگی ۷۴ هزار فقره پرونده در هفت ماه گذشته در شعب شورای اختلاف استان، گفت: اگر در هر پرونده دو نفر طرف دعوا باشند، دست کم ۱۵۰ هزار نفر امسال به شعب شورا برای حل و فصل اختلافات خود مراجعه کرده‌اند که اگر این تعداد به دادگستری‌ها و دادسراها می‌رفتند، پاسخگویی به آن سخت و فرایند رسیدگی به پرونده‌ها هم، طولانی‌تر می‌شد.

آسیابی افزود: فلسفه وجودی شورا، مشارکت مردم در امر حل و فصل اختلافات و صلح و سازش است تا ریشه خصومت بین افراد با مصالحه از بین برود.

وی بیان کرد: کاهش هزینه‌های دادرسی، حل و فصل دعاوی بدون تشریفات قانونی، افزایش سرعت تعیین تکلیف دعاوی و فرصت بیشتر برای ترغیب طرفین به سازش از مزیت‌های شورای حل اختلاف است.

۱۸ آبان سال ۱۳۸۰ سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف است.

کد خبر 5628199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha