۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹

مدیرکل هواشناسی بوشهر:

عبور امواج بارشی از استان بوشهر/ بارندگی تا هفته آینده ادامه دارد

عبور امواج بارشی از استان بوشهر/ بارندگی تا هفته آینده ادامه دارد

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به نفوذ و عبور متناوب امواج ناپایدار بارشی بر روی خلیج فارس و استان بوشهر گفت: احتمال بارندگی در استان تا روز شنبه وجود دارد.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اوایل هفته آینده به تناوب شاهد گذر امواج ناپایدار جو بر روی خلیج فارس و در سطح استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در برخی از ساعات ضمن افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد، وقوع رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر و به صورت پراکنده رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور افزود: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی با اشاره به نفوذ و عبور متناوب امواج ناپایدار بارشی بر روی خلیج فارس و استان بوشهر در ساعاتی از روزهای پنج شنبه تا پایان روز شنبه، در برخی نقاط و سواحل استان عمدتاً در نواحی شمالی و مرکزی، بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: احتمال تشدید بارندگی‌ها به صورت نقطه‌ای دور از انتظار نیست.

وی از احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب محلی در برخی نقاط، لغزندگی جاده‌ها، احتمال شکستن درختان و احتمال خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد خبر داد و بیان کرد: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی حساس به بارش باران، افزایش تلاطم و ارتفاع موج دریا در برخی ساعات وجود دارد.

شکوهی‌پور ادامه داد: توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی، محافظت از محصولات کشاورزی مد نظر قرار گرفته و از صعود به ارتفاعات اجتناب شود.

کد خبر 5628324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha