۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۵

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل خبر داد؛

توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای با فناوری‌های نوین

توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای با فناوری‌های نوین

اردبیل- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای با به‌روزترین فناوری‌ها و تجهیزات در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضاقلیزاده عصر چهارشنبه در نشست با کتابداران استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای نویسندگان مطرح در حوزه‌های مختلف علمی در سطح ملی و استانی است که امیدواریم با تداوم چنین برنامه‌هایی از خدمات ارزنده آنها قدردانی شود.

وی نقش فناوری‌های نوین در حوزه کتابداری و تأثیر آن بر کتابخانه‌های عمومی را یادآور شد و تصریح کرد: با ظهور فناوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی عرصه‌های مختلف زندگی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه تحت تأثیر قرار گرفته و متحول شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: عرصه کتابداری به عنوان یکی از تخصص‌های اطلاع‌رسانی نیز در جامعه اطلاعاتی و ارتباطی تأثیر گذاشته و هم تحت تأثیر آن قرار گرفته است.

رضاقلیزاده با بیان اینکه توسعه فناوری‌های نوین و الگوهای علمی کاربردپذیری اطلاعات، نقش مهمی در تحول این رشته بر جای گذاشته است، افزود: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای با به‌روزترین فناوری‌ها و تجهیزات در دستور کار است و کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از فراگیرترین نهادهای متولی فرهنگ در چند سال اخیر در نقاط مختلف شهری و روستایی گسترش یافته است.

وی از بخشودگی جرایم کتاب‌های دیرکردی از امانت در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح تا ۲۷ آبان در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان به شرط عودت کتاب ادامه می‌یابد.

رضاقلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در راستای جذب علاقه‌مندان به کتابخوانی و ایجاد مشوق‌های لازم برای حضور در کتابخانه‌های عمومی، طرح عضویت رایگان به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در روز ۲۴ آبان ماه اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۲ باب با یک میلیون جلد کتاب است که ۶۵ باب از آنها زیر نظر مستقیم اداره کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۷ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها، نهادهای خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

کد خبر 5628547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha