۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۶

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

۱۱۰۰ برنامه فرهنگی طی هفته کتاب در همدان برگزار می‌شود

۱۱۰۰ برنامه فرهنگی طی هفته کتاب در همدان برگزار می‌شود

همدان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ برنامه فرهنگی در سطح استانی و شهرستانی ویژه سی‌امین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه زارعی پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سی امین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، بیان کرد: شعار هفته کتاب امسال «ما همانیم که می‌خوانیم» است و در این هفته، بیش از یک هزار و ۱۰۰ برنامه فرهنگی در سطح استان همدان برگزار می‌شود.

وی تشریح کرد: روزنگار هفته کتاب از نخستین روز تا پایان هفته شامل روز کتاب، دانش آموز آینده؛ روز کتاب، خانواده، زندگی آگاهانه؛ کتاب، روز دانشجو، پیشرفت دانش‌بنیان نامگذاری شده است. روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار؛ کتاب، رسانه و زبان فارسی و کتاب، ناشران کتاب و صنعت نشر از دیگر عناوین این هفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه آغاز پویش اهدای کتاب، آغاز طرح بخشودگی دیرکرد جرایم کتاب‌های امانت داده شد و آغاز طرح آشنایی با اندیشه‌های امام خمینی (ره) از ویژه برنامه‌های هفته کتاب است، از افتتاح کتابخانه بینش روستای اشترمل و بازگشایی کتابخانه شهید مدنی تویسرکان در هفته کتاب خبر داد.

زارعی از مشارکت‌های مردمی در بستر تعالی اندیشه و توسعه زیر ساخت‌ها نیز سخن گفت و افزود: کتابخانه روستای عبدالرحیم با حمایت خیرین، اعتبارات دولتی و کمک ۵۰ درصدی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در دست اجرا است.

وی در ادامه صحبت‌های خود از رشد ۵۶ درصدی جذب اعضا از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: در حال حاضر، بیش از ۶۲ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان همدان هستند.

این مسئول با تصریح بر اینکه حدود ۷۰۰ هزار نسخه کتاب از ابتدای شروع طرح اهدای کتاب تاکنون به مجموعه کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است، این روند را نشان دهنده نقش مردم در تامین منابع اطلاعاتی دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در خصوص اعتبارات تخصیصی در طول سفر ریاست جمهوری به استان همدان نیز گفت: اعتباری معادل ۷۰۰ میلیارد ریال جذب شده که با تخصیص این میزان اعتبار پروژه‌هایی با پیشرفت ۵۰ درصدی مانند کتابخانه استاندارد اسدآباد و کتابخانه مرکزی همدان تکمیل می‌شود.

کد خبر 5629175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha