۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۹:۱۷

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

سرشماری پستانداران جزایر دریاچه ارومیه آغاز شد

سرشماری پستانداران جزایر دریاچه ارومیه آغاز شد

ارومیه - رئیس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی از آغاز سرشماری جمعیت حایت وحش جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه خبر داد.

امید یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این سرشماری با هدف تعیین میزان نرخ زاد ولد و نیز مدیریت زیستگاه‌ها، گونه و تعیین تعارضات و تأثیر آن بر جمعیت در مناطق یاد شده اجرا می‌شود، افزود: در این طرح ۱۲۰ محیط بان استان با همراهی تشکل‌های زیست محیطی مشارکت دارند.

وی ادامه داد: سرشماری در جزایر کبودان و آرزو با جمعیت غالب قوچ و میش ارمنی شروع شده و در مراحل بعدی جزایر اسپیر و اشک با جمعیت غالب گوزن زرد ایرانی و قوچ و میش ارمنی سرشماری می‌شود.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: هم اکنون به علت با تلاقی بودن منطقه سرشماری در جزایر اسپیر و اشک مقدور نیست ولی به زودی در این منطقه نیز سرشماری انجام می‌شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام سرشماری جمعیت حیات وحش جزایر دریاچه ارومیه سرشماری در منطقه حفاظت شده مراکان نیز آغاز می‌شود: گفت: این منطقه با وسعت ۱۰۳ هزار هکتار بزرگترین منطقه حفاظت شده در استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری در خردادماه سال ۹۹ هم اکنون ۲۹ رأس گوزن زرد ایرانی در جزایر دریاچه ارومیه ساکن هستند، افزود: پیش بینی می‌شود در این سرشماری شاهد افزایش ۱۰ درصدی جمعیت گوزن زرد ایرانی در جزایر باشیم.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به انتقال ۶ رأس گوزن زرد ایرانی از مازندران به ارومیه گفت: امسال ۶ رأس گوزن زرد ایرانی و سال ۹۷ نیز ۲ رأس گوزن زرد ایرانی به سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی در پاسگاه محیط بانی رشکان منتقل شده است.

یوسفی یادآور شد: افزود: احداث مرکز تکثیر گوزرن زرد ایرانی در شمال غرب کشور در راستای جلوگیری از انقراض این گونه منحصر به فرد یک اقدام اساسی است که در سه فاز اجرایی در منطقه محیط بانی رشکان اجرا می‌شود و ۲ فاز آن به اتمام رسیده است.

کد خبر 5629958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha