۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۷

فرماندار سرعین:

خیرین در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی پیشگام شوند

خیرین در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی پیشگام شوند

سرعین- فرماندار شهرستان سرعین گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند همت همگانی است و ورود خیرین مطالعه در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، باقر باقرزاده بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای کتاب و کتابخوانی در سرعین در آستانه هفته کتاب اظهار کرد: خیرین در هر امر فرهنگی وارد شده‌اند، سربلند بوده و توانسته‌اند وضعیت موجود را به نفع جامعه تغییر دهند.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ مطالعه تنها با شعار و برگزاری جلسات محقق نخواهد شد، تصریح کرد: برای اینکه استقبال عمومی از فرهنگ مطالعه را افزایش دهیم، ضروری است تا برنامه‌ریزی‌های مدونی از سوی صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه فرهنگی ارائه شود.

فرماندار سرعین یکی از گام‌های توسعه، رشد و بالندگی هر جامعه را فرهنگ آن جامعه اعلام کرد و گفت: مسیر این رشد و توسعه تنها با مطالعه و استقبال عمومی از کتاب و کتابخوانی هموار خواهد شد.

باقرزاده خواستار اهتمام همگانی به ویژه مسئولان به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی شد و افزود: استفاده از ظرفیت خیرین و مردم در حوزه کتابخوانی مهم است و خیرین باید در این حوزه نیز ورود عالمانه‌ای داشته باشند.

وی تجلیل از نویسندگان، پیشکسوتان و فرهیختگان حوزه کتاب و کتابخوانی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تجلیل از مقام این فرهیختگان و معرفی آنها به جامعه سبب می‌شود تا جوانان و نوجوانان با این سرمایه‌های اجتماعی بیش از پیش آشنا شوند.

باقرزاده با بیان اینکه با بررسی آمارها و نتایج پژوهشی دلایل پایین بودن فرهنگ کتابخوانی باید مشخص شود، اضافه کرد: اگر کتابخوانی را از کودکی در بین نسل آینده نهادینه کنیم، به سرمایه‌گذاری بزرگی از جنس فرهنگی و انگیزه دست خواهیم یافت‌.

فرماندار شهرستان سرعین انگیزه و علاقه‌مندی، لذت کتابخوانی و اشتیاق به مطالعه را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اگر با چنین تفکری به سمت کتاب و مطالعه برویم به لذتی ماندگار در فرهنگ کتابخوانی می‌رسیم.

کد خبر 5630450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha