۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۲۰

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل:

۱۵ هزار دانش‌آموز عضو رایگان کتابخانه‌های عمومی هستند

۱۵ هزار دانش‌آموز عضو رایگان کتابخانه‌های عمومی هستند

اردبیل- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ۱۵ هزار دانش‌آموز در استان اردبیل عضو رایگان کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضاقلیزاده عصر شنبه در مراسم آغازین هفته کتاب و کتابخوانی در اردبیل اظهار کرد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از مدارس ترویج و توسعه دهیم تا در سنین بالاتر نسل‌های آینده بتوانند بیشتر با کتاب انس پیدا کنند.

وی شعار هفته کتاب را «ما همانیم که می‌خوانیم» اعلام کرد و گفت: از امروز تا ۲۷ آّبان ماه هفته کتاب و کتابخوانی نامیده شده که از هر فرصتی استفاده می‌کنیم تا زمینه و بستر توسعه و ترویج امر کتاب و کتابخوانی را در فضاهای علمی، دانشگاهی و مدارس مهیا کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عضویت ۱۵ هزار نفر از دانش‌آموزان را در مقاطع مختلف تحصیلی به شکل رایگان در کتابخانه‌های عمومی یادآور شد و تصریح کرد: همچنان از علاقه‌مندان به کتاب دعوت می‌کنیم تا نسبت به عضویت کتابخانه‌ها اقدام کرده و دانش‌آموزان نیز به صورت رایگان از همه کتابخانه‌های استان بهره بگیرند.

رضاقلیزاده افزود: هر چند با تنوع ذائقه در حوزه مطالعه و مشاهده روبه‌رو هستیم اما فراتر از فضای مجازی، باید با کتاب و فرهنگ مکتوب انس بیشتری پیدا کنیم چرا که پیشینه تمدنی و تاریخی این کشور حکایت از دلبستگی ایرانیان به کتاب و کتابخوانی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در گرامیداشت هفته کتاب با برنامه‌های مختلف به ویژه جشن کتاب سعی می‌کنیم تا بیشتر فرصت و زمینه مطالعه را در گروه‌های سنی فراهم کنیم که قطعاً همراهی اولیا، معلمان، مربیان مدارس و سایر گروه‌های مرجع می‌تواند به تقویت نظام کتاب و کتابخوانی کمک کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: در اکثر کتابخانه‌های عمومی استان ما شاهد تهیه و توزیع کتاب‌های تازه انتشار یافته هستیم تا علاقه‌مندان به راحتی بتوانند از فضای آرام و مناسب کتابخانه‌ها برای مطالعه و گسترش این فرهنگ استفاده کرده و زمینه و فرصت تحول روحی و روانی را در خود و جامعه فراهم کنند.

کد خبر 5630527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha