۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹

مدیرکل امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی:

یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشمول طرح معافیت مالیاتی مشاغل شدند

یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشمول طرح معافیت مالیاتی مشاغل شدند

اردبیل- مدیرکل دفتر حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال گذشته از طرح معافیت مالیاتی مشاغل استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود میرزایی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با اشاره به سیاست داده محور سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: دولت به دنبال اعمال فشار به مردم برای اخذ مالیات نیست بلکه می‌خواهد شکاف طبقاتی و ایجاد عدالت درآمدی را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه برخورداری از هر نوع معافیت با نرخ صفر و مشوق مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، گفت: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال گذشته از طرح معافیت مالیاتی مشاغل استفاده کردند.

مدیرکل دفتر حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی با اقدام سیستماتیک، قابل پیشگیری است و یکی از دلایل تمکین در پرداخت مالیات در سال گذشته به علت اطلاع سازمان امور مالیاتی از میزان درآمد مشاغل بود.

میرازیی خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز سازمان امور مالیاتی نقش مهمی بر عهده دارد و اگر سیاست مالیاتی درست عمل کند، بخش سرمایه‌گذاری نیز درست وارد عمل خواهد شد.

وی با تاکید بر حفظ حرمت مؤدیان مالیاتی گفت: در کنار کار حرفه‌ای، اخلاق و فرهنگ مالیاتی در جامعه را باید ارتقا داد تا مؤدیان با رضایت خاطر به پرداخت مالیات اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان مراسم از زحمات «ابراهیم قلیزاده» قدردانی و «داریوش سرخانی مقدم» به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی استان اردبیل منصوب شد.

کد خبر 5633758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha