۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۵۹

استاندار آذربایجان غربی خبرداد؛

اختصاص ۵۰ دستگاه کانکس برای زلزله زدگان خوی

اختصاص ۵۰ دستگاه کانکس برای زلزله زدگان خوی

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: ۵۰ دستگاه کانکس برای مردم آسیب دیده در زلزله خوی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: با دستورات رئیس جمهور، در کمتر از یک هفته بعد از وقوع زلزله، کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات به ۴۲۰۰ واحد آسیب دیده در دولت تصویب شد.

وی افزود: برای ۱۱۰۰ واحد که نیاز به تخریب و بازسازی کامل دارند، ۵۰ میلیون تومان کمک هزینه بلاعوض و برای هر واحد شهری ۲۵۰ میلیون و هر واحد روستایی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: هفته گذشته، ۷۴۰ میلیارد ریال منابع برای بازسازی به بنیاد مسکن و استان اختصاص یافت اما با این وجود، ما معطل اختصاص بودجه نماندیم و از همه ظرفیت‌های استان استفاده کردیم.

وی ادامه داد: در بیش از ۹۵ درصد واحدهای آسیب دیده، عملیات آوار برداری به اتمام رسیده و عملیات صدور پروانه ساختمان و فونداسیون حدود ۲۰۰ واحد و ۱۰۰ واحد اسکلت فلزی انجام گرفته و عملیات دیوار چینی و سقف چینی هم در حال آغاز است.

معتمدیان با ابراز خرسندی از شرایط موجود تصریح کرد: با توجه به پای کار بودن همه دستگاه‌های متولی در مجموع استانداری و بخصوص بنیاد مسکن، امروز پیشرفت کار و همکاری مردم خوب است.

وی بیان کرد: علاوه بر واحدهای مسکونی، بخش قابل توجهی از عملیات بازسازی ۵۲۳ واحد دامی با مشارکت مردمی و دریافت مصالح رایگان در حال انجام است.

با توجه به سردی هوا و نیز در پیش بودن روزهای سرد سال، تعدادی از مردم درخواست اسکان در کانکس به جای چادر را داشتند که با هماهنگی استاندار آذربایجان غربی، تعداد ۵۰۰ دستگاه کانکس در اختیار مردم زلزله زده قرار می‌گیرد.

کد خبر 5633968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha