۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷

با هدف خود کفایی نوغانداران انجام گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزشی ابریشم کشی توسط کمیته امداد خراسان شمالی

برگزاری کارگاه آموزشی ابریشم کشی توسط کمیته امداد خراسان شمالی

بجنورد- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: با هدف خود کفایی نوغانداران در عرصه نخ و چرخه تولید فرش، کارگاه آموزشی ابریشم کشی در کمیته امداد خراسان شمالی برگزار شد.

مجید الهی راد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ابریشم کشی، اظهار کرد: این کارگاه با هدف خود کفایی نوغانداران در عرصه نخ و چرخه تولید فرش در محل کانون فرهنگی کمیته امداد شهرک فرهنگیان با حضور مدرسان اعزامی از استان اصفهان و همچنین نوغانداران خراسان شمالی برگزار شد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ مقدار ۲۲ تن نوغان از مددجویان کمیته امداد استان خریداری شد، گفت: ارزش نوغان خریداری شده ۷ میلیارد تومان بود که این نوغان‌ها پس از خشک شدن در محل پیله خشک کنی کلاته بهار برای ابریشم کشی به استان‌های دیگر ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه در فصل بهار بیشتر نقاط استان مشغول نوغانداری هستند، افزود: برگزاری این کارگاه‌ها و آموزش نحوه ابریشم کشی کمک می‌کند تا حجم زیادی از کار ابریشم کشی را در خود استان انجام شده و ارزش افزوده خیلی بیشتری نسبت به قبل داشته باشیم.

الهی راد با اشاره به تحویل ۱۵ دستگاه ابریشم کشی به متقاضیان مددجوی کمیته امداد بیان داشت: مبلغ هر دستگاه ۱۳ میلیون تومان است که از این مبلغ ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و ۳ میلیون تومان آن آورده اولیه متقاضی خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: پیگیری‌های لازم جهت احداث توتستان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در شهرستان راز و جرگلان در حال انجام است.

کد خبر 5634362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha