۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۰۶

معاون آموزش و پرورش اردبیل خبر داد؛

رتبه دوم اردبیل در «پروژه مهر»

رتبه دوم اردبیل در «پروژه مهر»

اردبیل- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بر اساس ارزیابی کشوری، استان اردبیل در طرح «پروژه مهر» رتبه دوم را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی عصر پنجشنبه در آیین تجلیل از برترین‌های طرح «پروژه مهر» در اردبیل اظهار کرد: در قالب طرح دیپلماسی مهارتی که در استان‌های مرزی با توافق نهاد ریاست جمهوری با استانداران و همراهی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود، در شهرستان مرزی بیله‌سوار نیز یکی از هنرستان‌ها به عنوان هنرستان مجری طرح دیپلماسی مهارتی انتخاب و معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در کنار جذب سرمایه‌گذاران خارجی، برای انتقال تجربیات مهارتی کشورمان به سایر کشورها با همکاری مسئولان جمهوری آذربایجان این طرح اجرایی و عملیاتی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما آماده اجرای طرح دیپلماسی مهارتی در هنرستان تخصصی بیله‌سوار هستیم تا بتوانیم تجربیات خود را در این حوزه منتقل کنیم.

مشکی ضرورت توجه به کیفیت آموزشی را در سال تحصیلی جاری یادآور شد و افزود: با پایش و بررسی دقیق آموزش گروه‌های ابتدایی و متوسطه اول و دوم سعی ما بر این است تا شرایط مطلوبی را به ویژه در دروس نهایی سال دوازدهم رقم بزنیم.

وی به پایین بودن رتبه استان در کنکور و دروس نهایی اشاره کرد و ادامه داد: در کنکور رتبه استان در سال‌های اخیر حتی از بیست و یکم به بیست و پنجم تنزل پیدا کرده و باید این سیر قهقرایی را مهار کنیم و در این زمینه راهکارهای مناسبی پیش‌بینی شده است.

مشکی از تدوین و چاپ کتاب موفقیت در امتحانات نهایی در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و انسانی خبر داد و خاطرنشان کرد: کتاب‌ها چاپ شده و آماده توزیع در مدارس است که از اول آذرماه با همراهی مدیران نواحی، مناطق و مدارس توزیع این کتاب‌ها را در واحدهای آموزشی شاهد خواهیم بود.

وی پیش‌نیاز توزیع کتاب را برگزاری کلاس‌های توجیحی برای مدیران مدارس در قالب کارگاه‌های حضوری و الزام دبیران برای مشارکت در این طرح اعلام کرد و گفت: با تشکیل جلسات تخصصی برای دبیران و کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های درسی امیدواریم از آذرماه به صورت مداوم رصد و پایش کیفی دروس تخصصی و عمومی را در مقطع دوازدهم شاهد باشیم.

مشکی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: قرار است سؤالات نوبت اول نیز به صورت شبه نهایی از این کتاب‌ها ارائه شود تا دانش‌آموزان با حال و هوای امتحان نهایی آشنایی شده و در ارزشیابی نهایی نیز از این سؤالات معلمان مطالبی را ارائه کنند.

وی بیان کرد: از سال آینده در کنکور سراسری ۴۰ درصد نمرات بر پایه سوابق تحصیلی ارائه می‌شود که ۲۶ درصد آن مربوط به دروس عمومی و ۱۴ درصد سایر دروس است که انتظار می‌رود معلمان در انتقال مفاهیم مورد نظر همراهی لازم را داشته باشند.

مشکی در ادامه اظهار کرد: با همکاری یکی از مؤسسات آموزشی قرار است هفت مرحله آزمون برای مدارس مقطع دوازدهم برگزار شود که این هم یکی از راه‌های ارتقای مهارت دانش‌آموزان در کنکور است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت مطالعه مجلات رشد را به دانش‌آموزان و توزیع آن در مدارس یادآور شد و تصریح کرد: انتظار می‌رود با همراهی معلمان و مدیران، دانش‌آموزان نسبت به دریافت مجلات رشد و مطالعه این مجله همراهی لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از مدیران مناطق و نواحی استان که بیشترین همکاری را در اجرای «پروژه مهر» داشتند، با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

کد خبر 5634441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha