۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹

با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی؛

پیش همایش کنگره بین المللی علامه طباطبایی برگزار شد

پیش همایش کنگره بین المللی علامه طباطبایی برگزار شد

در جریان برگزاری کنگره بین المللی علامه طباطبایی ره، پیش همایش علمی در مجتمع آموزش عالی اصفهان، با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در چهل و یکمین سالگرد ارتحال طباطبایی و در جریان برگزاری کنگره بین‌المللی علامه، پیش همایش علمی در مجتمع آموزش عالی اصفهان، با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.

در این نشست که اساتید و طلاب و دانشجویان خواهر و برادر به صورت حضوری و مجازی حضور داشتند ابتدا حجت‌الاسلام طاهایی رئیس محترم جامعه المصطفی واحد اصفهان به سخنرانی پرداخت و ویژگی‌های برجسته علامه و سیر تکاملی و جامعیت علمی و اخلاقی ایشان را مورد تحلیل قرار داد.

در ادامه حجت الاسلام شانظری رئیس شورای برنامه‌ریزی مجمع عالی حکمت شعبه اصفهان به تشریح نوآوری‌های فلسفی و عرفانی ایشان پرداخت.

سپس حجت الاسلام رضایی آدریانی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی واحد اصفهان سخنرانی خود را با موضوع کارکردهای سیاق در فهم قرآن کریم از منظر علامه طباطبایی آغاز نمود و به ذکر نمونه‌های متعددی از آن پرداخت.

در پایان این پیش همایش حجت‌الاسلام الهی دوست عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اصفهان ابعاد مختلف از استنادات تفسیری علامه طباطبایی و راهبردها و روش‌های مورد استفاده وی به ویژه مباحث ادبی را تبیین نموده و منهج ایشان را با سایر علما و اندیشمندان مقایسه کرد.

لازم به ذکر است کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی در اسفندماه سال جاری برگزار می‌گردد.

کد خبر 5634594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha