واکنش ها به آزمایش موشکی کره شمالی؛

ژاپن: موشک کره شمالی می توانست به خاک آمریکا برسد

ژاپن: موشک کره شمالی می توانست به خاک آمریکا برسد

وزیر دفاع ژاپن مدعی شد که موشک بالستیک قاره پیما که امروز توسط کره شمالی پرتاب شد، برد کافی را برای رسیدن به خاک آمریکا داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ژاپن و آمریکا و شماری از کشورها از جمله کانادا و استرالیا به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع ژاپن مدعی شد که موشک بالستیک قاره پیما که امروز توسط کره شمالی پرتاب شد، می‌توانست به خاک آمریکا برسد. «فومیدو کیشیدا» نخست وزیر این کشور هم گفت: ظاهراً موشک کره شمالی در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن در نزدیکی جزیره شمالی «هوکایدو» به دریا سقوط کرد. کره شمالی از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵۰ موشک شلیک کرده است و این تهدیدات قابل قبول نیست.

یکی از سخنگویان کاخ سفید نیز با درخواست از پیونگ یانگ برای متوقف کردن آزمایش‌های موشکی خود، از همه کشورها خواست تا موشک پراکنی کره شمالی را محکوم کنند. کاخ سفید همچنین اعلام کرد که آمریکا تمام تدابیر ضروری را برای تضمین امنیت خود و متحدانش از جمله ژاپن و کره جنوبی اتخاذ خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا نیز که قرار است امروز با سران پنچ کشور متحد از جمله کره جنوبی و ژاپن برای بررسی آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی دیدار کند، گفت: از کره شمالی می‌خواهیم اقدامات تنش آفرین خود را متوقف کند و به دیپلماسی پایبند باشد.

این در حالی است که «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا هم ضمن محکومیت آنچه اقدامات غیرمسئولانه کره شمالی خواند، گفت: در کنار متحدان خود در منطقه خواهیم ایستاد تا متوقف شدن اقدامات تحریک آمیز کره شمالی را تضمین کنیم.

نخست وزیر استرالیا نیز تصریح کرد: ما برای محکوم کردن اقدامات کره شمالی از متحدان خود در منطقه حمایت می‌کنیم و از پیونگ یانگ می‌خواهیم تا این تنش آفرینی‌ها را متوقف کند.

ارتش کره جنوبی بامداد امروز جمعه از شلیک موشک بالستیک توسط همسایه شمالی خود خبر داد. این در حالی است که رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنج شنبه هم اعلام کرده بود که کره شمالی یک موشک بالستیک نامشخص را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. این پرتاب پس از آن صورت گرفت که کره شمالی هفته گذشته هشدار داد که پاسخ‌های نظامی «سخت تری» علیه تلاش‌های آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه دنبال خواهد کرد.

مقامات کره جنوبی و آمریکا در هفته‌های اخیر بارها مدعی شدند که کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش اتمی آماده می‌شود. کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون آزمایش اتمی انجام نداده است.

کد خبر 5634599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha