۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵

امام جمعه موقت دهدشت:

تلاش دشمن برای تخریب جایگاه روحانیت است/ ضرورت ترویج فریضه نماز

تلاش دشمن برای تخریب جایگاه روحانیت است/ ضرورت ترویج فریضه نماز

یاسوج_ امام جمعه موقت دهدشت گفت: دشمن در همه برهه ها سعی و تلاش برای تخریب جایگاه روحانیت داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالمطلب تقوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دهدشت، افزود: امام خمینی (ره) در راستای احیای اسلام رژیم منحوس پهلوی را با تکیه بر خداوند از بین برد و امروز مسئولیت حفظ حکومت اسلامی بر دوش من و شما است.

تقوی با بیان اینکه فریضه نماز باید در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و ادارات مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: آیا در حکومت اسلامی شنیده اید یک کارمند را از اداره بخاطر نماز اخراج کنند؟.

وی ابراز داشت: همه پیامبران اولین کارشان اقامه نماز بود و اگر به نماز اهمیت نمی‌دادیم، امروز بسیاری از مشکلات را نداشتیم.

امام جمعه موقت دهدشت گفت: بیشتر مشکل ما از بی نمازی است، وقتی کسی خداوند متعال، معاد و پیغمبر را قبول ندارد در قیامت کور است.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه تصریح کرد: اولین نماز جمعه را پیامبر اکرم در معراج اقامه کردند و جبرئیل امین به پیامبر عرض کرد نماز جمعه را با صدای بلند بخوان و بگذار ملائک الله با صدای بلند تو در نماز شرکت کنند و استفاده کنند.

تقوی با تاکید بر تقوا، گفت: انسان جز با تقوا به خوشنودی خداوند نخواهد رسید و خداوند زمینه رشد معنوی اش را با این مهم فراهم می‌سازد.

وی با تقدیر از حضور مردم استان در مراسم تشییع و تدفین آیت الله سی علی اصغر حسینی، گفت: این حاکی از جایگاه معنوی و بلند روحانیت در جامعه است.

تقوی با بیان اینکه دشمن جایگاه روحانیت را شناخته است، افزود: دشمن می‌داند در نهضت‌های اسلامی روحانیت پیش قراول و پیشتاز جامعه اسلامی است.

تقوی افزود: دشمن تلاش کرده روحانیت را تخریب کند و مربوط به این زمان هم نیست.

امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه برخی زمینه نفوذ دشمن را در کشور تسطیح و آسان می‌کنند بیان کرد: گروهی معاند هستند و با اسلام، ولایت فقیه، قرآن و مردم متدین عناد دارند.

کد خبر 5634818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha