۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۰:۴۳

همایش «ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی» در لرستان برگزار می‌شود

همایش «ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی» در لرستان برگزار می‌شود

خرم‌آباد- همایش «ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی» توسط دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیروس مرادی دبیر نخستین همایش ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی استان لرستان در سخنانی اظهار داشت: این همایش استانی در تاریخ دوم آذرماه ۱۴۰۱ با هدف ارتباط اثرگذار و عمیق بین دانشگاه با جامعه و صنعت و شناساندن کاربردهای علوم پایه، توسط دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار می‌شود و بزرگترین همایش استانی ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی از نظر کیفیت و تعداد شرکت‌کننده در سطح کشور است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف برگزاری همایش استانی ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی، آن است که ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه لرستان معرفی شده و با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین دانشگاه با بخش‌های مختلف جامعه و صنعت، پروژه‌های کاربردی علوم پایه و بنیادی، تهیه و اجرا شوند.

دبیر نخستین همایش ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی استان لرستان عنوان کرد: مخاطبان همایش، همه بخش‌های جامعه، به‌ویژه ارگان‌ها و سازمان‌های آموزشی، علمی، اجرایی، اقتصادی و صنعتی هستند و همایش بر اساس اهمیت‌دادن به جایگاه علوم پایه در پیشرفت علمی جامعه، برگزار می‌شود.

مرادی تصریح کرد: همایش استانی ارتقا و تحول علوم پایه، با حضور و سخنرانی مهمانان مختلف استانی و کشوری برگزار می‌شود؛ اساس سخنرانی‌ها هم این است که از نوع کاربردی باشند.

وی افزود: از مدیران صندوق حمایت از پژوهشگران کشور هم دعوت شده است که در همایش، شرکت کنند.

دبیر نخستین همایش ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی استان لرستان تصریح کرد: در چند سال اخیر، این همایش، بزرگترین همایش در دانشگاه لرستان و استان لرستان محسوب می‌شود و ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر به این همایش سه‌روزه دعوت شده‌اند؛ ضمن آن که بزرگترین همایش استانی ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی در سطح استان‌های کشور است.

مرادی، درباره کارگاه‌های این همایش ادامه داد: کارگاه‌های علمی نیز در این رویداد برگزار می‌شوند؛ کارگاه‌های علمی با هدف تقویت کاربردهای علوم پایه، کارآفرینی و بازار کار رشته‌های علوم پایه و بنیادی برگزار می‌شوند؛ در این کارگاه‌ها به دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید، مباحث کاربردی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: از برنامه‌های همایش، اجرای گردش علمی برای دو رشته زمین‌شناسی و زیست‌شناسی است؛ در این گردش‌های علمی، استان لرستان از نظر زمین‌شناسی و زیست‌شناسی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر نخستین همایش ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی استان لرستان اظهار داشت: انجمن‌های علمی دانشجویی نیز مشارکت فعال در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای همایش دارند؛ همچنین، نمایشگاه‌های علمی نیز در دانشکده علوم پایه نیز در مدت سه روز همایش، برپا می‌شوند.

کد خبر 5635033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha