۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

کشت ۳۶۰ هکتار گیاه دارویی در تویسرکان

کشت ۳۶۰ هکتار گیاه دارویی در تویسرکان

همدان_سرپرست اداره جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: در راستای اجرای طرح جهش تولید دیمزارها در سال زراعی جاری با سهمیه ابلاغی ۳۶۰ هکتار، کشت گیاهان دارویی در این شهرستان آغاز شد.

سجاد محمد اصغری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: از ۲۳ هزار و ۹۶۰ هکتار کشت نخود، جو، گندم، عدس، علوفه، گلرنگ و کاملینا سطح ۳۶۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان به کشت گیاهان دارویی شامل خارمریم، سیاهدانه، بابونه، زیره و خاکشیر اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: کشاورزان با عقد قرارداد با اتحادیه تعاونی روستایی ۳۰ درصد بهای بذر را پرداخت و پس از برداشت ضمن تحویل محصول ۲۰ درصد باقیمانده بهای بذر را تسویه می‌کنند و ۵۰ درصد باقیمانده بهای بذر توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پرداخت خواهد شد.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح است.

محمد اصغری در ادامه از مزایای این طرح به عنوان برنامه‌های حمایتی و تشویقی نام برد و خاطرنشان کرد: ارائه آموزش رایگان به کشاورزان، یارانه بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت یارانه کود و سایر نهاده‌ها از جمله بذر و تأمین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرای فرمان امام (ره) به کشاورزان است.

وی یادآور شد: در این طرح از مبلغ ۲۳۰ هزار تومان تعرفه بیمه به ازای هر هکتار ۱۰۰ هزار تومان تخفیف شامل کشاورز می‌شود و کود تخصیصی جهت کشت گیاهان دارویی به ازای هر هکتار ۵۰ کیلوگرم اوره و ۵۰ کیلوگرم فسفات و بذر توزیعی ۱ هزار و ۲۸۰ کیلو گرم است.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان در پایان گفت: ۳۷ دستگاه ریزدانه کار برای کشت مکانیزه محصول در شهرستان تویسرکان موجود است و تاکنون ۹۲ متقاضی با سطح تقاضای ۱۴۰ هکتار شناسایی شده است، همچنین تاکنون ۱۸ هکتار کشت در این زمینه انجام شده است.

کد خبر 5635818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha