۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه:

سرعت قطار کرمانشاه تا پایان سال جاری به ۱۰۰ کیلومتر می رسد

سرعت قطار کرمانشاه تا پایان سال جاری به ۱۰۰ کیلومتر می رسد

کرمانشاه- مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: سرعت قطار کرمانشاه تا پایان سال جاری به ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سرعت کنونی خطوط ریلی کرمانشاه به تهران هم اکنون ۶۰ کیلومتر است که در حال اصلاح نواقص برای افزایش سرعت قطارها هستیم.

وی افزود: با تقویت جوش ریل‌های مسیر سرعت قطار به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد که زمان طی مسیر کرمانشاه به تهران ۶ تا هفت ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع ۲۶۳ کیلومتر مسیر خطوط ریلی تنها ۴۰ کیلومتر تاکنون فرایند تقویت خطوط صورت گرفته که پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

آهکی بیان کرد: با افزایش سرعت قطار در این مسیر می‌توان از واگن‌های پیشرفته استفاده کرد که کاهش زمان سفر رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در هفته یک هزار و ۵۰۰ مسافر توسط ناوگان ریلی در استان کرمانشاه جابه جا می‌شوند، گفت:: هم اکنون قطارهای کرمانشاه به مقصد تهران و مشهد یک روز در میان حرکت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تاکید کرد: با تکمیل مراحل آماده‌سازی مسیر ریلی کرمانشاه به تهران مدت زمان سیر قطار در این مسیر تا پیش از پایان امسال به بیش از سه ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 5636877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha