۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان خبر داد؛

اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی

اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی

همدان_سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خانگی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی حسینی در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با پشتیبانان مشاغل خانگی استان همدان که در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد از اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خانگی استان از محل بند ب تسهیلات تبصره ۱۶ خبر داد و گفت: مبلغ ۲ هزار ۵۲۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به استان همدان تعلق گرفته که ۱۶۰ میلیارد تومان از این مبلغ مختص تسهیلات مشاغل خانگی است.

وی افزود: مشاغل خانگی می‌تواند مسیر مناسبی جهت رسیدن به اشتغال و کسب در آمد با کمترین هزینه و امکانات برای افراد جویای کار به ویژه زنان باشد.

حسینی ضمن اشاره به این موضوع که علیرغم تلاش مسئولین و دستگاه‌های دولتی هنوز مشاغل خانگی و اساساً مشاغل خورد در استان چشمگیر نبوده و جا برای توسعه دارد افزود: انتظار ما از فعالان مشاغل خرد و مشاغل خانگی این است که فعالیت اقتصادی خود را توسعه داده و تعداد افراد بیشتری را در واحدهای خود مشغول به کار کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نقش دولت را در اقتصاد نقش حمایتی عنوان کرد و افزود: ما در گام اول با پرداخت تسهیلات مناسب و ارزان قیمت نسبت به حمایت از واحدهای تولیدی اقدام نموده و در گام‌های بعد با احصا مشکلات و رفع آنها در زمینه تقویت واحدهای تولیدی قدم بر خواهیم داشت.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم توسعه مشاغل خانگی گفت: هدف پایین آوردن بهای تمام شده هر شغل است و توسعه‌ی مشاغل خرد و خانگی یکی از بهترین شیوه‌ها جهت پایین آوردن بهای تمام شده شغل است.

در ادامه یوسف شعبانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان ضمن حمایت اعلام حمایت دولت از فعالان مشاغل خرد و خانگی گفت: دیدگاه بلند مدت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی توسعه‌ی مشاغل خرد و خانگی است.

شعبانی گفت: اهمیت کارآفرینی و ضرورت توجه به آن در توسعه کشورها و نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات شده و غیرقابل انکار است، همچنین بخش زیادی از مفهوم کارآفرینی را شاید بتوان منحصر به فعالتیهایی دانست که در منزل و توسط زنان خانه دار انجام می‌شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در پایان افزود: با نگاهی به جوامع توسعه یافته متوجه می‌شویم که در تمام آنها سیاست‌های حمایتی از مشاغل خانگی و خرد سالهاست که در حال اجرا و پیگیری بوده و باور به نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی جامعه در آنها نهادینه شده است، از اجرای طرح‌های مشاغل خانگی در دنیا بیشتر از سی سال می‌گذرد و اکنون درصد زیادی از مشاغل در کشورهای توسعه یافته به مشاغل کوچک و خانگی وابسته هستند.

کد خبر 5641424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha