۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰

گل فشان خبر داد؛

آموزش امداد و نجات به دانش آموزان در قالب طرح دادرس

 آموزش امداد و نجات به دانش آموزان در قالب طرح دادرس

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به آموزش امداد و نجات در قالب طرح دادرس گفت: آموزش‌ها به صورت دائمی ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گل فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور که به صورت همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد؛ گفت: حفظ آمادگی و خونسردی در هنگام وقوع زلزله ضروری است؛ گاهی در برخی از حوادث خصوصاً زلزله اتفاقی برای سازه‌ها و بناهای ساختمانی نمی‌افتد ولی افراد به دلیل جاگیری غلط و التهاب دچار آسیب می‌شوند.

وی در تشریح اقدامات سازمان جوانان هلال احمر در یک سال گذشته گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که ما در یک سال اخیر به صورت جدی آن را دنبال کردیم؛ آموزش افراد جامعه خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان است که در قالب طرح آموزشی دادرس ۱ و دادرس ۲ ارائه می‌شود. اخیراً مانورهای متعددی را برگزار کردیم و این مانورها را ادامه خواهیم داد.

گل فشان افزود: در حال حاضر دوره آموزشی خواهران امدادگر در شهر کرمان به اتمام رسیده است و طرح دادرس پیشرفته به زودی آغاز خواهد شد. اسکان اضطراری و مداوای اورژانسی از این اقدامات است که به طور جد پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های امداد و نجات به صورت دائمی ادامه خواهد یافت، گفت: در زلزله‌های بم یا سرپل ذهاب به وضوح دیدیم که اگر آموزش‌ها به درستی به مردم داده می‌شد تا چه میزان از بروز آسیب جلوگیری می‌شد.

کد خبر 5642932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha