۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۹:۰۶

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

نرخ معلولیت در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری است

نرخ معلولیت در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری است

بیرجند- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بابیان اینکه نرخ معلولیت خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: بیشترین علت معلولیت در استان ازدواج فامیلی و در رتبه‌های بعدی ژنتیک و حوادث است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شرفی شامگاه شنبه در نشست نمایندگان جامعه معلولان با استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ معلولیت خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: نرخ معلولیت در استان از هزار نفر ۳۵ معلول بوده ولی در کشور به ازای هر هزار نفر ۲۵ معلول است.

وی با بیان اینکه بیشترین علت معلولیت در استان ازدواج فامیلی و در رتبه‌های بعدی ژنتیک و حوادث است، گفت: بیشترین آمار معلولان استان مربوط به زیرکوه و کمترین معلولان مربوط به شهرستان خوسف است.

شرفی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ مرکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان و۳۸ مرکز روزانه نگهداری معلولان در استان فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: ۸۱۰ معلول در مراکز نگهداری شبانه روزی و ۹۰۰ معلول در مراکز روزانه خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۴ هزار و ۶۴ نفر از خراسان جنوبی در سامانه بهزیستی تحت عنوان معلول ثبت هستند، افزود: از این تعداد هشت هزار معلول در شهرستان بیرجند زندگی می‌کنند که معادل یک سوم کل جمعیت معلولان هستند.

شرفی با انتقاد از اجرایی نشدن قانون حمایت از معلولان، بیان کرد: خواستاریم اعتبار کم‌بهره برای مراکز نگهداری معلولان و افزایش یارانه نقدی معلولان اختصاص یابد.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به این قشر بیان کرد: ۱۴ هزار نفر مستمری ماهانه از بهزیستی دریافت می‌کنند و از ابتدای امسال دو مرحله افزایش مستمری داشته‌ایم.

شرفی با تاکید بر لزوم مناسب‌سازی ادارات و سازمان‌ها، گفت: افزایش ارائه خدمات به معلول به خصوص در بخش‌های دندانپزشکی از دیگر درخواست‌های مطرح شده جامعه معلولان است.

کد خبر 5646275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha