۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵

استاندار قم عنوان کرد؛

رشته‌های فنی و مهندسی در قم ظرفیت خوبی دارند

رشته‌های فنی و مهندسی در قم ظرفیت خوبی دارند

قم- استاندار قم گفت: رشته‌های فنی و مهندسی در استان قم ظرفیت خوبی دارند و بر اساس آمارها بیش از ۸۰ درصد فارغ التحصیلان این رشته‌ها در بازار کار جذب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری که در دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: در استان قم مراکز علمی و دانشگاه‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند و استان قم در این زمینه ظرفیت‌های خوبی را در اختیار دارد.

استاندار قم عنوان داشت: نظام مسائل استان قم مشخص شده که در این راستا دانشگاه‌ها و دانشجویان می‌توانند در راستای ارائه راهکارهای علمی، بنیادین و اجرایی به منظور بهبود شرایط موجود، مسئولان اجرایی استان را یاری دهند.

شاهچراغی گفت: حمایت از پژوهشگران از برنامه‌های استان است که امید است از ایده‌ها و ظرفیت پژوهشگران به خصوص در بخش علوم انسانی که از مزیت‌های استان قم به شمار می‌رود حداکثر بهره برداری انجام گیرد.

وی بیان داشت: استان قم در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، عمران و فرهنگ مسائل و مشکلاتی دارد که دانشگاهیان می‌توانند برای حل منطقی و بنیادین این مسائل وارد میدان شوند.

شاهچراغی افزود: رشته‌های فنی و مهندسی در استان قم ظرفیت خوبی دارند و بر اساس آمارها بیش از ۸۰ درصد فارغ التحصیلان این رشته‌ها در بازار کار جذب می‌شوند.

استاندار قم با تاکید بر تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه افزود: یکی از رویکردهای دولت استفاده از توان دانشگاه و برقراری ارتباط مؤثر با صنعت است و در این جهت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در راستای تقویت تولید حمایت می‌شود.

وی بیان داشت: مدیران اجرایی استان باید ارتباط مستمری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی موجود در استان داشته باشند و روحیه پژوهش نیز در دانشگاه باید تقویت شود.

استاندار قم گفت: در برخی از بخش‌ها همانند حوزه فرهنگ نگاه دقیقی وجود ندارد که دانشگاه‌ها می‌توانند با انجام تحقیقات و پژوهش‌ها این خلأ را برطرف کنند.

شاهچراغی ادامه داد: اقداماتی که از سوی پژوهشگران صورت می‌گیرد از لحاظ مادی قابل ارزش گذاری نیست و تقویت اقدامات پژوهشی انتظار جامعه از دانشگاه است که مجموع استان نیز از این اقدامات حمایت می‌کند.

کد خبر 5646721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha